Maverickgoose
Gudomlig sporthojare
Jag har en GA-100-1A1ER.Har kollat runt lite nu, G-shock klockorna verkar lovande med sitt rykte för att vara väldigt tåliga, men jag tyckte många av dem såg väldigt plottriga ut med krångligt utseende och massor av småmätare och jobbiga färgkombinationer... Oroa mig lite över deras läsbarhet liksom...
Timex och suunto verkar vara väldigt mycket digitalklockor... Tänker på det som sas om att analogt är bättre om man ska läsa av klockan snabbt etc. Vad tycker ni, digitalt eller analogt? Suunto hade i och för sig en del intressanta gadgets, höjdmätare, kompasser, väderutrustning etc... Kan ju kanske vara bra att ha, eller?
Deep blue hade ett gäng klockor som jag gillade, klassiska och stiliga att se på och med tritiumljus... Men de flesta var ganska dyra...
Traser h3 såg också ganska lovande och hade ljus inbyggt, får kika mer på dem... Någon som vet mer om deras tålighetsfaktor?
Marathon hade en del som såg sjyst ut men satan vad de kostade...
Känns som att jag har en del att fundera på...![]()
Heelt lost...
![]()
Den kan vara svår att läsa av då den är helt svart men jag vande mig efter ett tag.
Det andra "problemet" är att LEDen inte lyser upp den digitala displayen (två st) men det är inget som påverkar mig. Behöver jag se datumet eller liknande så sätter jag mitt pekfinger ovanför displayen och sätter på LEDen, då kastas ljuset via min finger till displayen.
När jag gjorde lumpen så hade jag en ganska enkel digital g-shock och den fungerade ypperligt!
Är det en grundutbilding du ska göra så lägg inte ner för mycket stålar, det kan du göra om du blir anställd (eller kanske inte, de får så dålig lön
).EDIT; Jag tycker att digitalt går snabbare att läsa av men det är nog en vanesak. Idag föredrar jag analogt.

Men hur som, har hittat ett par alternativ och har ett par tankar om dem. Vill gärna höra era åsikter och funderingar då jag inte kan något om sånt här själv