Köp av klocka/armbandsur

Köpte en tag heuer chrontimer för snart 10 år sedan. Är förtjust i klockan men har aldrig gillat originalarmbandet. Så, knappt 10 år med ett armband jag inte riktigt gillar senare sitter där nu ett kevlartäckt läderband på den. Riktigt snyggt tycker jag att det blev!

Bifogat

• uploadfromtaptalk1391804122697.jpg
    uploadfromtaptalk1391804122697.jpg
    34.8 KB · Visningar: 128
  • uploadfromtaptalk1391804130987.jpg
    uploadfromtaptalk1391804130987.jpg
    35.9 KB · Visningar: 114
  • uploadfromtaptalk1391804142285.jpg
    uploadfromtaptalk1391804142285.jpg
    48.9 KB · Visningar: 122
uploadfromtaptalk1391849250706.jpgmm. Fick beröm på en restaurang i Nice av en klockintresserad kypare. Tänk hur mycket dyra klockor han ser där .. Jag hade min Steinhart med zulubandet, det är en svårt slagen kombination.
Jag har dock ett problem, sprintarna hoppar ut för lätt på Steinharten, har ni några bra tips på bättre sprintar ?

Last edited:
mm. Fick beröm på en restaurang i Nice av en klockintresserad kypare. Tänk hur mycket dyra klockor han ser där .. Jag hade min Steinhart med zulubandet, det är en svårt slagen kombination.
Jag har dock ett problem, sprintarna hoppar ut för lätt på Steinharten, har ni några bra tips på bättre sprintar ?
Du skulle testa ett par fat spring bars till den där när du kör nato/zulu. Jag hade det på min innan jag sålde den. Funkade riktigt bra!
PM:a så kan jag skicka över dom. Jag har inga klockor kvar med 22mm mellan luggarna ändå. :)

Har gått neråt i storlekarna och bytt safir mot plexi!
Innan jul fick jag hem ett gäng indier som jag delade ut bland nära och kära.
image.jpg
Klassisk storlek på massiva 34mm! Handjagat verk och högt plexi.

I mellandagarna var jag och plockade upp en 70-talare hos en nyfunnen vän.
En riktig klassiker! Letade upp en rasslig jubileelänk på ebay och den blev komplett..
image.jpg
image.jpg

Behovet av mer finns alltid där, så för att stilla suget klickade jag hem ytterligare en vintageinspirerad pjäs för någon vecka sen.
Handjagad med plexi även här.. :)
Nyutgåva av kinesiska flygvapnets första armbandsur från 1963
image.jpg
image.jpg

Trevlig helg!

Bifogat

• image.jpg
    image.jpg
    243 KB · Visningar: 94
IMG_7736b_resize.jpgNär jag var liten hade min far en Doxa klocka, klassisk mekanisk med plexi. Jag kan inte släppa den tanken, och tänkte snart scouta ett par såna. En till mig, en till farsan.

Missat denna tråden, finns tydligen en om allt här på SH..... :D

Fråga.
Finns det någon marknad för gamla klockor idag nu när alla har en i mobilen?

Har ett par jag funderar på att skicka av men vill ju inte ge bort dom heller, mekaniska verk är det.

Marcel Aubry Prima Incabloc står på en och en är en Ciny 17jewels, den är oanvänd, bägge är 18K.

Ligger ju inte ivägen men har ju inte tittat på dom på 9 år heller så......

Vart säljer man sådana klockor?
Är det blocket som allt annat?

Haft den ett par månader nu, väldigt nöjd.
Luminox Colormark Chronograph 3081
Tritium lyser nästan för bra när det är riktigt mörkt,IMAG0142.jpg

Vilka fabrikat gör Tritiumbelysta ur med självuppdragande verk? Har bara hittat Ball, men det måste väl finnas nåt mer? Vill ha nåt som ser lite mer exklusivt avancerat ut (typ flera visare och skelett), hellre än tex Luminox som ser mer tacticool ut.

Sen är ju "vill ha" inte samma som "har råd med", men man kan ju åtminstone titta på utbudet och dregla lite.

Köpte mig en Tissot senast, riktigt trevlig men jag suktar fortfarande efter en Ball varendagång jag går in i denna tråden
536883d1318856608-tissot-le-locle-mido-belluna-m001-431-16-061-22-386301-help-choosing-my-first-.jpg

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D