Köp av klocka/armbandsur

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Ingen hoppas jag verkligen.
Isåfall är man ju ganska fel ute i sitt liv kan jag tycka.

Ok, jag trodde att det verkligen var någon som du känner till som har det.

Om vi ska hålla oss till imaginära tokigheter finns det mycket man kan hitta på.

Sent from my ST17i using Tapatalk
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ok, jag trodde att det verkligen var någon som du känner till som har det.

Om vi ska hålla oss till imaginära tokigheter finns det mycket man kan hitta på.

Sent from my ST17i using Tapatalk

Mje det var bara en känsla jag fick när man kollar tillbaka på några klockköp här i tråden så jag ville mest bara kolla ifall nån kände sig träffad :D
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Är redigt sugen på att köpa en julklapp till mig själv. :gnissla

1366667143.jpg


http://www.blocket.se/stockholm/Omega_Planet_Ocean_black_XL_37596111.htm?ca=15&w=3
 

mlundstrom

ducati
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Streetfighter 1098S, 1198S och 999Bip.
Grym klocka hursomhelst, lite dyrt kanske. Det har ju släppts en ny variant av PO nyligen... De där brukar gå för ca 16 papp begagnade...
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Grym klocka hursomhelst, lite dyrt kanske. Det har ju släppts en ny variant av PO nyligen... De där brukar gå för ca 16 papp begagnade...

Mmmm, jag tänkte detsamma. Dessutom, whats the deal med "endast använd ett par veckor och då under skjortan"?

I dont give à crap, skriv "lite använd, i mycket bra skick" istället. Klockan är ju oavsett drygt 2år gammal, vem f-n tror på att han endast använt den en gång per månad??? Jag har en Omega och använder den DAGLIGEN. Hmm... kanske dag för en ny...?

"Tjöp min Omega, jag har bara använt den när jag knutit slipsen". :D
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jag har en Omega och använder den DAGLIGEN. Hmm... kanske dag för en ny...?

"Tjöp min Omega, jag har bara använt den när jag knutit slipsen". :D

Jag har en omega seamaster som jag har använt i nästan 10 på på jobbet. Flera av de åren var som förste maskinist med fysiskt arbete i maskinrum på fartyg.
En omega behöver man inte vara rädd om, den klarar tuffa tag.



Sent from my ST17i using Tapatalk
 

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Hittade en seiko som jag diggar rätt hårt... Finns på tradera

http://www.tradera.com/ny-klocka-seiko-snk809k2-snk809-auktion_190204_145770585

MEN, det känns för bra för att vara sant. Jag har inte vidare bra koll på klockpriser, men 450:- för en automat?
Det är inte så att jag tvivlar på modellen i sig, men jag är lite orolig för att det här är en kopia..
Finns det nån här som har bättre koll än mig?
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Min älskade Certina DS Winner blev stulen i somras och jag har haft svårt att finna en ersättare jag gillar. De flesta har numera så små eller ihåliga visare att de 'försvinner' i plottriga urtavlor. Nämnda Casio ovan och en Police hoppades på till jag såg den i verkligheten är bra exempel på klockor som du inte kan avläsa tiden på under en snabb blick och för mig är det det viktigaste med en klocka, inte design eller övriga funktioner.
PL13092JSB-02-a.jpg



Hittade till slut denna Fossil jag är riktigt nöjd med. Kan avläsas på en tiondels sekund, tunn och lätt så att den inte hakar i saker samt inte blir en 'börda'. Får se hur den funkar i långa loppet.
806-327-G47s.jpg
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Min Omega är bara använd med T-Shirt och skiftnyckel dom senaste 35-åren. Innan dess var det nog mest väst.

Det är nog hög tid att byta ut den.

Nein! :mad:
En sådan goding får du inte byta ut. Komplettera med något annat måhända. :tummenupp

Själv stod jag och suktade över en sån här på Larnacas flygplats, innan vettet han ikapp mig... Den var INTE så mycket billigare där som säljaren ville få mig att tro. Jag tackar flygplatscaféets wifi-uppkoppling. :D

paPs, du kan få köpa min Omega Seamaster, så slår jag till på en TAG! :yoparty
 

Bifogat

  • TAG Heuer Grand Carrera.jpg
    TAG Heuer Grand Carrera.jpg
    59.4 KB · Visningar: 111

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Min Omega är bara använd med T-Shirt och skiftnyckel dom senaste 35-åren. Innan dess var det nog mest väst.

Det är nog hög tid att byta ut den.

View attachment 350854

Behåll den och komplettera med något annat om du vill ha ett armbandsur istället. Skulle inte sälja en ett gammalt Omega fickur. Ge bort det till dina barn eller något. Underskatta inte det sentimenta värdet. Säljer du klockan är risken rätt stor att man separerar urverket. I vissa fall överstiger guldvärdet klockans värde nämligen. Urverket säljs vidare eller byggs om. Det är rätt modernt med stora armbandsur och det finns de som bygger nya höljen anpassade för gamla fickurverk.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Jaha.... Man ska inte läsa den här tråden. Hur länge kunde jag hålla mig. En timma? :gnissla

Sprintade ut på stan, det blev en TAG Heuer Grand Carrera till slut. :) Dock ingen Calibre 17 utan en mer normal Calibre 6. Stilren och snygg, det gillar jag, även om Calibre 17 måhända är ÄNNU snyggare - dock med funktioner som jag ändå aldrig kommer att använda, och ett pris därefter. Det fällde avgörandet. Har man måhända blivit klok och eftertänksam på gamla dar? :va
 

Bifogat

  • TAG Heuer Grand Carrera Calibre 6.jpg
    TAG Heuer Grand Carrera Calibre 6.jpg
    135.6 KB · Visningar: 122
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top