köp av hoj

andersu

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Umeå
Hoj
R1 -04
hej alla vet inte om de bli i rätt del nu av forumet, men de är så att jag behöver lite hjälp. Ska köpa min första hoj och jag vet inte vad jag vill ha lr är rätt sugen på en ktm 690sm men nu när jag sitter och kollar runt så bli jag mer och mer fundersam vad man ska köpa.

De jag vill ha är en lättkörd hoj (första hoj)
Rätt mycket effekt så man skicka framhjulet i himlen:D

priset spelar nästan igen roll för mig.

så snälla alla hjälp mig med förslag gärna info om hojen ni ni rekomdera till mig\\Anders
 
950 supermoto kanske skulle vara någonting då :) bra med effekt lite halv tung men du kommer aldrig ha för lite effekt :P
nej men tror 690 är en bra kompromiss i effekt, vikt och hålbarhet, de finns ju annars husaberg om du vill ha riktiga monster men då får man mycket tuffare servis intervaller men en jävligt elak motorcykel :)
allt beror på hur du ska använda den, 950 sm går att köra bana med men går också att åka 400 mil med, 690 sm går att köra bana med (smidigare en 950) och går vell att åka 100 mil med trä smak, husaberg går super på banan men utanför så kommer du inte många mil på grund utav servis intervaller.
enu mera att tänka på ;P
 
Vill du ha en latt motard (race) eller mer en kompromiss? KTM 625/660/690 ar basta kompromisserna om du jamfor vikt, effekt och service forhallande. Husa 650, crf 450, qvarna 510, aprilia sxv 550 osv kraver mkt mer service men ar lattare och starkare = roligare. Sen finns det ju oxa som typ ktm 990 sm, ducati hm 1100 som oxa ar motarder men helt andra hojar en t.ex husa. Tyngre men ett helt annat drag. Jag gilllar ducatin som fan faktiskt - enda anledningen om jag saljer den ar pga sporthoj eller nya ducati streetfighter:). Den kanns mkt mindre an ktm:en o det gillar jag skarpt. Effekten ligger pa ca 95 hk original och lite till med helsystem - den ar urstark!! Men tips ar ktm 690 smc om du vill ha en hyffsat latt hoj med ok serviceintervaller:tummenupp
 
jag kommer mest åka landsväg inne i stan och lite längre sträckor på 20mil men de bli bara nån gång i månaden man kör längre
men mesta dels ut och leka i stan :D
 
då tror jag en 690 är det bästa för dej om du inte tycker om det brutala i störe maskiner :P
varför inte skaffa dig en maico 620 och montera motard hjul, den kommer garanterat gå på slang jämt, och ingen annan kommer våga åka på din motorcykel, fast jag vet inte hållbarheten på dem och om de fixar 20 mil på racken :P
 
kan ju visa en jag ha kollat lite på http://www.blocket.se/vi/17004147.htm?ca=4_s&last=1 denna vad tycks sen priset men då är de ju en ny -07 lr ska man gå på en -09 ist? de va svårar än jag tänkt med hoj köpet

lr nån som vet hur Kawasaki Z750 gå som?? dom se ju rätt cool ut en hoj jag kan tänka mig också
 
Last edited:
Kan bara själv säga att 690 är roligare och lättare hoj att köra än z750.
z750 får man smiska rätt mycket för att få rolig.
Men det är en personlig åsikt bara.
Egentligen helt omöjliga att jämföra ens.
 
kan ju visa en jag ha kollat lite på http://www.blocket.se/vi/17004147.htm?ca=4_s&last=1 denna vad tycks sen priset men då är de ju en ny -07 lr ska man gå på en -09 ist? de va svårar än jag tänkt med hoj köpet

den skulle jag köpa om jag vore du, riktigt nice pris om man får säja så, men du ska veta att den är lite o smidigare en 690 men de får du igen på effekt i motorn :)
ända skillnaden mellan 09an och 07an är att 09an har insprutning och är borrad till 990cc :) kan ju ge lite mera effekt men ändå, förgasare ska det vara tycker jag :yoparty
 
kan medela att för 2veckor sen vart man en lycklig ägare till en ktm 950sm -07 ny..:)
sen vart jag väldigt glad när jag skulle försäkra den kostade "bara" 5125:(hel försäkring) för mig och jag bo i umeå och är 23 och ha inte körkortet än, va väldigt bra, så nu längtar man till sommaren:)..

vad bruka servicen kosta på dom?? sen vart kan man köpa fina ktm kläder för bra priser??
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top