Köp av hoj ktm 525/520

Nile

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
1993 honda Cr500
Tjenare
skulle vilja veta lite grann om ktm 525 om det är en bra hoj att köra i skogen och lite grusåka & lite bus, nån som har en? eller har haft och vet?

sen ktm 520 är väll cross modellen med 4 växlar det kan hända att det blir en sån beroende på pris...men nu till frågan om 520 in eftersom att den är 4 växlad så känns de som att det är lite lite kanske? eller tänker man inte på att det är 4 växlar? vill ha lite tryck i motorn också, kör cr 500 nu så det blir en 4-taktare så det vore kul att höra lite grann om dom där 2 hojarna.:)

tackar på förhand!
Nille

Jag har ägt en 525 sx. det är en motocrossvariant som är fyrväxlad. den funkar skitbra att köra grusvägar och sånt med. på crossbanan är den lite för klumpig.
jag har dock även ägt en honda cr 500 om om du bara ska köra grusvägar sladda och busa lite och så så skulle jag lätt behållan hondan. 2-takts 500 är så jävla bäst :yoparty

Okej låter skit fint! Är det någon stor skillnad mellan 525 och 520 i motorkaraktären? vilken är mest värd att köpa om man bara som sakt ska ha den till lite allt möjligt.

ja visst är hondan grym det är helt sant! Men jag är lite sgen på att köra 4-takt nu så det vore kul att prova något nytt, kommer köpa en cr 500 senare i mitt liv hur som helst, den är svårslagen! :)
tack på förhand!

Det är samma motor i 525/520(510cc). 04 vart den lite uppdaterad med annan bakdel och lite annat smått. Har själv en 525 exc -04, väldigt nöjd med min. Perfekt till grus, enduro och is. Tar upp min på bakhjulet på 4an(14-43 drevning) med bara gas, och den går väll 150 iallafall. Klart en 500 2t är ju råare, men den är inte alls lika smidig i skogen. Skall själv köpa en 500 2t så fort man får pengar över till sådant.

Okej låter kanon, det låter som att de är bra grejor! :)
Man kanske får satsa på en sådan.
är 525 an också 4 växlad eller är den 6 växlad?

ja cr 500 är sjukt kul i sandtag och lite allt möjligt, det finns inget stopp för effekten iaf så det är en kul maskin helt klart!

tack på förhand!

Välj EXC:n, är det allround du är ute efter är det inte ens snack om saken, tar du en lite senare årsmodell så får du en landsvägsreggad båge (tidigare kan vara enduroreggat, vilket krånglar till körning på allmän väg en smula).

Vettigare uppfjädrad/dämpad för allround, 6-petat, lyse/el, mer botten i motorkaraktären.

SX väljs endast om det är crossbana som skall köras.

Jag hade en 06 525 EXC i garaget ett tag (i precis nyskick, motardkit, svart plast med extra allt), den är jag fortfarande lite ledsen över att man var tvungen att kränga för att finansiera viffer och hojkort...det är superhojar för spontanbus (om man inte får för sig att gnugga landsväg 10 mil om dagen).

/J

Okej låter lockande! Blir en exc då, dom verkar bra, passar nog mig alldeles utmärkt låter det som!

tackar så mkt för svaren! :)

har en -02 520sx och den är sjukt härlig att både busa med och åka på crossbana, lugn och fin medans där är sjukt härligt drag

ska du åka långa grusvägar i lite högre hastighet är den dock inget speciellt då med den 4växlade lådan så går den inte sådär jätte fort, gissar på att en exc med 6växlar lämpar sig bättre där

men tok skönt på crossbana med 4 då du ligger i 2an och 3an varven runt :)

härligt drag enda från botten upp till toppen

lite trixig är den att lära känna om det ska åkas crossbana då den känns rätt stor, men ge den ett par gånger så sak du se att du åker snabbt och smidigt :)

Lycka till :)
hoppas du hittar en kanon hoj :)

Mvh
Jonte

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden