Köp av Fireblade CBR 1000 RR 2008 - Tips & råd?? (kolvringarna..)

Jag undrar vilka återförsäljare som tar detta efter att bara fått höra om att den drar mkt olja? Jag var inne hos Honda City och prata med Jonas där som hjälpt mig kanon mkt och enligt dem kräver honda att du plomberar oljepluggen och sen ser efter hur mkt olja som den dragit på 100 mil.

Och enligt dem så är det väldigt få som får detta åtgärdat?

Lät som en bra sak från Honda, men de garantiåttaganden så lär väl det var de själva som plomberar oljepluggen inte ägaren?

Jag fick redan nämnda garantiservicear utförda på min. Alltså:

* Byte av koppling.
* Byte av kolvringar (min drog ca 1 liter olja på 30 mils körning på bana).

Kolla att dessa grejer är åtgärdade på ditt objekt!

Mvh Mårten

Med dessa frågetecken som finns är det kanske lika bra att dra öronen åt sig. försök och hitta en annan 08a eller byt årgång o slippa fundera på oljekonsumtion. Som köpare har man fina möjligheter nu och till våren då det mesta pekar nedåt nu.

Får nog hålla med om detta, det kommer finns mängder av objekt för rimliga priser på marknaden från nu och till våren att man inte måste ta absolut första bästa, särskilt när det råder såna frågetecken.

Jag kunde inte låta bli.. Såg så otroligt välskött ut. 1 ägare (snut) som pendlat till jobbet på den. Verkstan som servat den alla ggr lämnade ut all info osv.

Går som en dröm!! Ett sjukt monster :)

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk1351190135.932210.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1351190135.932210.jpg
    47.2 KB · Visningar: 145
Va dålig bilden blev från Ipad =)
bassblade2.jpg

bassblade1.JPG

Mmmm... läcker! :tummenupp

Saknar looken på min 08... har en 10 nu med silverram och guldfälgar... ett jäkla bling bling om du frågar mig, hade hellre haft helsvart (som din).

Det är en grym hoj!!!
Du kommer garanterat bli mer än nöjd!!!:fakta:rock

Min hoj har jag renoverat motorn på. Bytt ringar, kolv lager etc och den drar fortfarande lite olja.
Innan drog den extremt mycket men man behöver som sagt fortfarande kolla ibland. Men då går ju hojen rätt hårt också.
Men om jag fick välja vilken hoj som helst hade jag fortfarande valt min Honda (eller Mårtenssons :))

Last edited:
Körde ca 10 mil igår.. va helt jävla otroligt. Har bara kört Sv650 innan denna och jäklar vilken skillnad!!
Sitter nu och letar blingbling till hojjen. Nån som vet var man hittar ensits kuts till dessa billigt? Finns ju ebay varianten för typ 40 dollars men man undrar ju över passformen där..

Körde ca 10 mil igår.. va helt jävla otroligt. Har bara kört Sv650 innan denna och jäklar vilken skillnad!!
Sitter nu och letar blingbling till hojjen. Nån som vet var man hittar ensits kuts till dessa billigt? Finns ju ebay varianten för typ 40 dollars men man undrar ju över passformen där..

Passformen är helt ok men däremot saknas en hake i bak vilket gör att den kan släppa i bak-kant och då kan ju sakerna du har i kutsen åka ur.
Jag har en hemma som ligger på hyllan och där kommer den förbli tills det att jag tillverkat den där haken själv.

Vad gäller blingbling så finns det MASSOR på ebay.

Happy hunting.

Ahh då fattar jag. Det suger ju.. Hur ska du lösa det då?
Får väl annars bli en från Honda. Hört att man får lite mer plats i kutsen med kåpan istället för sitsen?

Är inte det ändrat även för 08:orna... att 600milarn är frivillig numera och alltså inte obligatorisk?
Så är det i alla fall på min 10:a och jag har för mig att Jonas på Honda City sa att det gällde även 08:orna.

Ber om ursäkt, du har rätt 600 är frivillig men intervallerna är 600 mil. :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti