Köp av första sporthojen

vad är ni för klenisar, jag har pendlat 16mil (ToR) per gång jag kört till jobbet med min R6:a

köerna är smutt med sporthoj.. inte så bred å kommer fram ordentligt.

Köp en Bandit 1250. Finns med helkåpa, halvkåpa eller helt utan kåpa. Billig att köpa, billig märkesförsäkring, skön att köra, går tillräckligt bra, en hoj som duger till det mesta, åk och ta en provtur någonstans:tummenupp

Micke har helfel. Det äger att pendla på en R1:a.. Behöver du pendla genom någon form av rusningstrafik eller ställe med mkt rödljus och sådär så det blir mkt start och stopp så är det riktigt skönt att vrida ur.

När jag hade min gamla Hornet 600 så åkte jag aldrig hoj. Inget ligga blev det heller.

Nu när jag har R1:an så jäklar ....

+1 på den!

Du har tängt använda den till långtur, men vad är lågtur för dig ?

Ska hojen vara lekbeständig, mycke bakhjulsåka eller hålla dig med båda hjulerna på marken ?

CC val, ska det vara 600-750-1000 eller någon annan cc ?

Sporthoj på bana, ja tack.
Sporthoj på vägen, nej tack.

På vägen kör man så oerhört mkt bekvämare på hojar utan fällknivskörställning.

Du skrev det inlägget jag hade i huvudet, så jag citerar dig bara. :tummenupp

Micke har rätt.. det suger att pendla på en R1:a.. Behöver du pendla genom någon form av rusningstrafik eller ställe med mkt rödljus och sådär så det blir mkt start och stopp så är det riktigt vidrigt.

När jag hade min gamla Hornet 600 så åkte jag alltid hoj. I princip vart jag än skulle och oavsett väder.

Nu när jag har R1:an så tar jag i många fall hellre bilen.

En hoj som man prioriterar bort pga bekvämlighet är ingen bra hoj till ändamålet.
Men visst, det går pendla till jobbet på en Suzuki RGV250 om man bara vill, men det är knappast optimalt. :)

Köp den hoj du vill ha annars kommer du bara bli besviken. funkar den sen inte till det du tänkt dig så byt, men då har du iaf haft den hoj du velat.........Jag har pendlat både på en gsxr 750 och en r1 (10 mil enkelt) och det funkar :)

Köp den hoj du vill ha annars kommer du bara bli besviken. funkar den sen inte till det du tänkt dig så byt, men då har du iaf haft den hoj du velat.........Jag har pendlat både på en gsxr 750 och en r1 (10 mil enkelt) och det funkar :)

Alla hojar fungerar när man vant sig vid dom :yoparty o vänjer man sig inte med den, bytt :arsele

Som jobbpendling är sporthoj bara skit..om det inte är en bra bit, någon mil skulle jag föredra offroad. Lätt o smidigt.

Ja bra acc:vaDet skiljer så lite på 600 cc till 1000 cc på hojar upp till 100 knyck, även nya och upp till 22 år gamla hojar så det sitter mer i högerhanden och teknik och kunnighet på det vågar jag påstå.

Har du snöat in på en hoj och det känns bra, så tjöööppp:tummenupp

Du ska få ett bra tips!
Jag började med Fireblade & har haft 20+ hojar sedan dess...
Nu kör jag 950 Adventure & har hur kul som helst, man kör var som helst, & man steker sporthojar..dessutom är det billig försäkring!
Förstår om du vill ha plastraket, men om 7 år är du där jag är, tänkte bara att du ville spara lite pengar & tid.

Jätte många fina tips här ser jag,blir nog en tur till nån handlare o prova nåt snart men det skulle vart fint att åkt till en butik där som många märken är samlade på en plats så att man har fått färskt intryck av varje provning har nästan 30 mil till närmaste butik o då är det enkelt märke så dem ligger lite här o där här uppe:) Kan tillläga att jag är 172cm o 78 kg om det kan hjälpa med mera tips o råd.

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år