köp av första hoj + lite effekt frågor gsxr 600 & 750 96-98 ???

_stengan_

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
gsxr 750 96
hejsan daniel heter jag e 28 år gammal å tänkte köpa min första hoj nu te sommaren eller lite innan det.... ja mest e sugen på är en gixxer årsmod från 96 upp till 98 helst en 750 men 600an verkar helt okej den med .... körde lite me polarens r6a 99 förra sommaren å den gick väl okej men ja trodde den skulle gå värre faktiskt man hade väl för höga förväntningar säkert :P så därför e ja lite fundersam på om man verkligen ska köpa en 600 hur mkt effekt e de i 600an orginal å hur stor skillnad effektmässigt e de mellan 600an å 750in ??? å kan man haka på en r6a med 750in eller e tillomed den slöare än r6an årsmod 99-02 tacksam för svar ha det bra alla mvh Daniel

köp 750 direkt.. du ångrar dig bara om du köper en 600 och bytter till nästa sommar... jag har väl runt 135hk i min 750 och det är en 99a

Eller köp en 600:a först som är lite billigare, lär dig köra med den osv så när du byter upp dig till 1000cc kommer den kännas lättkört jämfört med 600:an som alltid kräver varv ;)
Skillnaden mellan 600-750 har jag hört inte är direkt stor utan det är steget upp till 1000 som verkligen märks.

Det är så olika från person till person , samt vad du ska ha hojen till. Själv vill jag kunna ha möjligheten att skjutsa , utan att slippa gå igenom hela växellådan vid en omkörning.
Jag vill ha bra vrid redan från låga varv. Har haft 750 2 ggr , men det körsättet är inet riktigt min grej. Hade jag köpt radfyra idag hade det blivit en literhoj. Har v-twin nu o det är svårt att byta bort nåt man verkligen gillar...:tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti