Den Ödmjuke
Ny medlem
Hej
Kör en Hayabusa Gen1 sedan många år, med den börjar ta slut. Den är 11 år & felen kommer med jämna mellanrum. Har nu insett att det inte lönar sig att laga den längre, då lagningarna kostar mer är hojen är värd.
Det naturliga valet vore en Busa Gen 2 med ABS. Men så råkade jag provköra en BMW K1300S 2011 års mod. BMW ´n som gick mycket bra & var stabil i laglig hastighet. Försäkringspremien var låg.
Fråga hur är ekonomin på en BMW, vad kostar en stor resp. liten service.
Har hojen några svagheter förutom vibrationer i högre hastigheter. D.v.s. vad måste kollas å en 3½ år gammal hoj innan du köper den
Kör en Hayabusa Gen1 sedan många år, med den börjar ta slut. Den är 11 år & felen kommer med jämna mellanrum. Har nu insett att det inte lönar sig att laga den längre, då lagningarna kostar mer är hojen är värd.
Det naturliga valet vore en Busa Gen 2 med ABS. Men så råkade jag provköra en BMW K1300S 2011 års mod. BMW ´n som gick mycket bra & var stabil i laglig hastighet. Försäkringspremien var låg.
Fråga hur är ekonomin på en BMW, vad kostar en stor resp. liten service.
Har hojen några svagheter förutom vibrationer i högre hastigheter. D.v.s. vad måste kollas å en 3½ år gammal hoj innan du köper den
Last edited: