Köp av elscooter..ja..

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Har vi någon/några här med erfarenhet av de där elektronrullbrädorna?

Jag funderar på att skaffa en att använda till jobbet regniga dagar, eftersom man blir genomblöt på benen även om man cyklar i regnkappa.
På en ståbräda klarar man sig bättre stående med en lång regnkappa, tänker jag.

Men..de går ju så förbenat långsamt i originalskick, så vilken bräda är mottaglig för trimning?
Går det ens trimma alla såna?
Går det byta batteri på de där?

Det finns inget väder det inte går att cykla i :fakta Man får ha rätt kläder bara, på hela kroppen.

Sen finns det elsparkcyklar som gör 50+, men vill du verkligen åka så fort på något med kundvagnshjul, chassistabilitet som en uppochnervänd vinflaska och usla bromsar? Och med tanke på hur mycket kinajunk det är, vill du harva runt med den i regn, och sen ställa den på laddning hemma? :brinnerup

Visst sker det en viss tillvänjning med hastigheten om man kör mycket, men på dom jag har kört räcker 25km/h utmärkt, det behövs inte mycket till grussträng/spricka i asfalten för att det ska bli vingligt.

Jag har ingen men har länge funderat på att köpa en för att ha i firmabilen, när man vill åka någon kortare sträcka snabbt för att handla eller äta.
Jag tycker nog att lagliga 20 km/h är mer än nog med så små hjul. Gärna en som tillfälligt kan ge mer effekt så man klarar lite uppförsbackar.

Jag har en ewheels e2s urban max, toppar 40 på platt underlag och kommer typ 2,5 mil på sommaren om man håller stumt hela tiden.

Blir inte blöt om fötterna men ryggen blir nerpissad, går säkert att fulmecka dit en bättre stänkskärm om man vill.

Hade en segway ninebot g30 max innan som var grym, krävdes dock en del uppgraderingar för att få den bra.

Sent from my XQ-DE54 using Tapatalk

Det finns inget väder det inte går att cykla i :fakta Man får ha rätt kläder bara, på hela kroppen.

Sen finns det elsparkcyklar som gör 50+, men vill du verkligen åka så fort på något med kundvagnshjul, chassistabilitet som en uppochnervänd vinflaska och usla bromsar? Och med tanke på hur mycket kinajunk det är, vill du harva runt med den i regn, och sen ställa den på laddning hemma? :brinnerup
- Jag vill åka snabbare än 20 km/h ja, och jag tror inte det nödvändigtvis behöver vara dålig kvalité på alla såna. Det vimlar av dem i den här stan iallafall o det ser smidigt ut.
Helst cyklar jag förstås eftersom det är perfekt vardagsmotion, men inte till priset av en skendränkning på väg till jobbet som har annan dresscode än Kattegatt hummerfiskare.

Men visst farao får man tänka sig för med så fjuniga hjul.

Visst sker det en viss tillvänjning med hastigheten om man kör mycket, men på dom jag har kört räcker 25km/h utmärkt, det behövs inte mycket till grussträng/spricka i asfalten för att det ska bli vingligt.
- Ja jag tänker att man ju inte behöver ha full skruv alltid, utan kompromissar lite med omvärldsfaktorerna och drar ner på framfarten i oklart väglag.

Jag har ingen men har länge funderat på att köpa en för att ha i firmabilen, när man vill åka någon kortare sträcka snabbt för att handla eller äta.
Jag tycker nog att lagliga 20 km/h är mer än nog med så små hjul. Gärna en som tillfälligt kan ge mer effekt så man klarar lite uppförsbackar.
- Ungefär som jag då, men med snygga cykelvägar hela vägen till jobbet känns det som att jag vill ha lite mer kräm. Och helst lite större hjul också, även om de kostar mer.

Jag har en ewheels e2s urban max, toppar 40 på platt underlag och kommer typ 2,5 mil på sommaren om man håller stumt hela tiden.

Blir inte blöt om fötterna men ryggen blir nerpissad, går säkert att fulmecka dit en bättre stänkskärm om man vill.

Hade en segway ninebot g30 max innan som var grym, krävdes dock en del uppgraderingar för att få den bra.

- Mer info!
Vad var det för batteri på den däringa..bytbart?
Vad kostade den brädan?
I lång regnjacka tänker jag att man håller sig hyfsat torr i nederbörden.

Är det omständigt att hitta parkering på jobbet? Annars ta bilen dom dagar det är dåligt väder du får många liter soppa för pengarna elscootern kostar.

Är det omständigt att hitta parkering på jobbet? Annars ta bilen dom dagar det är dåligt väder du får många liter soppa för pengarna elscootern kostar.
- Ja det är helt kört med parkering här i stan vardagar under arbetstid tyvärr. Med en scooter slipper jag dessutom bilköer till och från centrum, så jag lutar åt rullbrädan i nuläget.

Jag hade en rätt bra el-scooter för ett par år sedan, den gjorde 25 blås och drygt 30 efter uppdatering av programvaran.
Jag sålde den på grund av alla nära-döden-upplevelser, kör ju bara i stan och det var fotgängare, cyklister, bildörrar och fan och hans moster, riktigt nära ibland.

Sen tyckte jag det var obehagligt att ladda den i lägenheten, slår det fjutt i en sån där är det bara att dyka ut genom fönstret.

Men en tidig söndagmorgon när det är folktomt ät det rätt kul.

- Mer info!
Vad var det för batteri på den däringa..bytbart?
Vad kostade den brädan?
I lång regnjacka tänker jag att man håller sig hyfsat torr i nederbörden.
Går inte att byta batteri vad jag vet.
Jag betalade 8 när det var någon kampanj precis innan sommaren, lär väl bli någon nu till black friday igen, ligger på 12,5 annars.
Väldigt stabil med fjädring både fram och bak, jag har hunnit med typ 70 onyktra mil med den och har inte lyckats klota än.

Här i stan får man en saftig böter av polisen om de ser att man åker på en trimmad elscooter. Jag har en navee med fjädring just nu. Ett tips är väl att köpa utgående modeller för kraftigt rabatterade priser, ofta 50% rabatt vilket gör stor skillnad för de som inte är ren kinesium. Inbyggd fjädring är också trevligt att ha...

Annars, på den tiden jag kunde cykla så gjorde jag det i andra kläder än de jag jobbade i, och då spelar det ju absolut ingen roll att bli regnad på.

Går inte att byta batteri vad jag vet.
Jag betalade 8 när det var någon kampanj precis innan sommaren, lär väl bli någon nu till black friday igen, ligger på 12,5 annars.
Väldigt stabil med fjädring både fram och bak, jag har hunnit med typ 70 onyktra mil med den och har inte lyckats klota än.

- Fan va dyrt. Min snålbudget ligger på sådär 4´ för en elrullbräda.
Men tack för info.

Nyheter
ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...