Hej,
Som alltid på våren ökar saknaden efter min 250cc-cross jag hade "som barn" till olidlighetens gräns... Nu har jag spanat runt lite efter en "moppe" som jag kan tänka mig. Efter mycket läsande på forumet här, har jag kommit fram till att en Honda Dominator 650 verkar ganska lagom som första hoj.
Men som riktig "newbie" (har inte ens "A'et" på kortet än...) har jag en hel del frågor :
1) Finns det något särskilt man ska tänka på vid köp av den?
2) Några särskilda årsmodeller som man ska undvika/föredra?
3) Läste nånstans att man inte får köra upp på den, stämmer verkligen det?
4) I de flesta trådar läser man att denna modell "bara tuffar och går", men när man kollar annonser osv, ser man att fler än en har total-renoverat motorn runt 4000mil. Är det normalt/som det ska på denna modell?
5) Vad kostar en sådan (se 4) reparation/service?
Om ni har andra synpunkter råd, är jag mycket tacksam för dem med!
Tack på förhand!
/Z
Som alltid på våren ökar saknaden efter min 250cc-cross jag hade "som barn" till olidlighetens gräns... Nu har jag spanat runt lite efter en "moppe" som jag kan tänka mig. Efter mycket läsande på forumet här, har jag kommit fram till att en Honda Dominator 650 verkar ganska lagom som första hoj.
Men som riktig "newbie" (har inte ens "A'et" på kortet än...) har jag en hel del frågor :
1) Finns det något särskilt man ska tänka på vid köp av den?
2) Några särskilda årsmodeller som man ska undvika/föredra?
3) Läste nånstans att man inte får köra upp på den, stämmer verkligen det?
4) I de flesta trådar läser man att denna modell "bara tuffar och går", men när man kollar annonser osv, ser man att fler än en har total-renoverat motorn runt 4000mil. Är det normalt/som det ska på denna modell?
5) Vad kostar en sådan (se 4) reparation/service?
Om ni har andra synpunkter råd, är jag mycket tacksam för dem med!
Tack på förhand!
/Z