Köp av Aprilia Touno -07

Tack för tipsen vet ej vad som sitter nu skall kolla.

Det är powercommander dynojet monterat tror den blir lite nervösare av det också
Nejdå! En PCIII gör underverk mot den något spattiga gasresponsen på låga varv i originalskick. Om den trots detta är kinkig rekomenderas en riktig mappning hos någon som vet hur det skall göras.
Att betänka är dock att en (hyffsat) vass twin som tuonon alltid känns lite rå och klonkig på låga varv (under 3k). Speciellt om du är van vid r4'or. Bäst mår den mellan 5k å 9k...tycker iaf jag:banana:banana

Man får gratulera till ett kanon köp.

Jag hitta hem på min, körde 2000 mil första säsongen.... :)
Den har i skrivande stund rullat 4100 mil, o jag kommer aldrig sälja den, underbar hoj.

Kolla drevningen så att den inte är orginal.
Jag kör 15-42 nu kommer köra 15-43 vid nästa drivpakets byte.
Har för mig orginal är 16-40.......

Nu sitter det 15*40 kanske därför den känns högt växlad.

Jag tycker den verkar dra mycke soppa vad drar era

Man får gratulera till ett kanon köp.

Jag hitta hem på min, körde 2000 mil första säsongen.... :)
Den har i skrivande stund rullat 4100 mil, o jag kommer aldrig sälja den, underbar hoj.

Kolla drevningen så att den inte är orginal.
Jag kör 15-42 nu kommer köra 15-43 vid nästa drivpakets byte.
Har för mig orginal är 16-40.......

Vet du hur många länkar på kedjan det är om man skall köpa nytt drivpaket 15-43
Nu sitter det 15-40 och känns helt fel om jag skall köpa större bak måste jag förlänga kedjan känns som det är bättre byta drivpaket

Grattis!!

Jag har original kedja med 16-43 så du ska inte behöva förlänga för att få ihop 15-43. 15-43 passar utmärkt på en originalmotor.

De ska helst inte "tuggas" under 3500varv, då kan gången bli lite orolig eftersom svängmassan är låg och spjällen stora.

Kolla oljan gör du när den är varm, direkt efter avstängning. Minst 10km körda innan.
Ligger det mellan min-max är det bra. Nivån varierar lite från gång till gång i torrsumpssystem..

I övrigt så är det mesta redan nämnt. En mycket kompetent hoj till liten driftskostnad.

Har provkört Toyas hoj, riktigt rolig! Fick mig att börja leta hojar på blocket. Den gick ungefär som min förra Speed Triple borde gått i chassit. Gav förtroende och mycket mer känsla i framgaffel/framhjul än speed triplen. Motorn från Speed Triplen är ju dock nice, men de är roliga på olika sätt.

Upplevde dock att den borde drevas om precis som ni skrivit. Tror att 3 kugg till bak blir bra.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!