Köp att motard

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
Ducati Monster SP -23
Tjoo alla motardåkare!!

De blir motard så småningom för mig men frågan är vilken jag ska satsa på! Vill helst ha en svartblå husaberg 650 eller en svartorange ktm typ 500-650. Jag har läst att många skriver att husaberg rasar så lätt.. mycket service etc. Ktm har jag inte hört så mycket om. Någon som kan dela med om sina erfarenheter? :)

Om du väljer mellan husaber 650 och ktms motsvarighet i lätthet ,dvs520/ 525 eller nyare 500 serie. Helt klart enligt mig"" så är ju husan överlägset roligare pga den brakstarka bottenregistret den har. MEN tyvär skulle jag välja ktmen ändå pga en enda sketsak som irreterar mig nåågot alldeles förjljhbnzsoövhka
Husabergarens motroterande balacevikt ,som på dom äldre rasar ideligen 01-02
vart bättre på nyare men rasar liks förb ibland och orsakar våldsamma skador i motorn. Och denna balacehistoria är svajndyr vid renovering! Jo en sak till Husas motor måste klyvas vid kolvbyte! Förutom det så håller dom nyare ungefär lika bra vid rätt service.
Man kan iofs ta bort balacevikten och montera mcx compocites stake då har man en tokvass killer som är lika drifftsäker som ktm:tummenupp Men priset på staken:gnissla

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back