Könssjukdom

Skalman: isåfall ville sköterskan djävlas med dig, vid klamydia är det urinprov som gäller

Symptomen vid klamydia delas med andra sjukdomar, vissa bakterier överlever inte transporten till labbet vid urinprov, därav pinnen. Har jag hört :rolleyes:

Min personliga uppfattning:

Klamydiapinne = Fiat 126.
Kateter = Timmerbil.

i en del län finns gratis hemtest för klamydia

https://www.klamydia.se/

gonorre verkar vara jobbigare

Ett gonorrétest innebär att ett odlingsprov tas från urinrör, livmodertapp, ändtarm och/eller svalg. Provsvaret får du efter en vecka.

Hur hade vårdguiden tänkt att man ska förklara man nedan till partnern:gnissla

Din fasta partner ska också behandlas, även om hans eller hennes provsvar inte visar på gonorré. Sannolikheten är nämligen stor att du har smittat honom eller henne.

http://www.vardguiden.se/Article.asp?ArticleID=2689

Last edited:
Eller så var hon tänd på mig :p För ett jävla pinneprov i picken fick jag fanimej avlägga :(

Och hon var alltså tänd på dig efter att du klev över tröskeln med ett självgott leende, skakade hand med henne och presenterade dig. "Tja, jag heter Skalman. Jag tror jag har klamydia!"

:va

Och hon var alltså tänd på dig efter att du klev över tröskeln med ett självgott leende, skakade hand med henne och presenterade dig. "Tja, jag heter Skalman. Jag tror jag har klamydia!"

:va

Nejdå, jag var där av andra orsaker. Men så undrade hon om jag inte skulle kolla mig för klamydia också. Och vad vet du om vad det finns för perversa typer därute :D Det finns ju grupperingar som jagar HIV, "chasing the bug".

Sen när då? Såvitt jag minns var det på 2000-talet som jag testade mig för klamydian.

idag testat man för klamydia med urin prov

metoden kallas även pcr test mycket effektivt man kan även ta prover via sekret (mer vanligt hos kvinnor)

könssjukdomar är som alla andra sjukdomar en infektion
som sprids via oskyddat samlag (doöh)

dock är klamydia en av de farligaste inom std och kan göra stor skada om man inte testar sig. klamydia ingår ochså i smittskyddslagen så är man posetiv med klamydia måste man närvara hos en kurator för smittspårning

struntar men i att komma på de tider kuratorn bokar åt dig har de laglig ätt att be polisen att hämta dig

i en del län finns gratis hemtest för klamydia

Ett gonorrétest innebär att ett odlingsprov tas från urinrör, livmodertapp, ändtarm och/eller svalg. Provsvaret får du efter en vecka.

Är det samma pinne? Isf undrar jag vad dem brukar börja med?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show