Kölapp

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Ponera följande scenario i den lokala banken:
Du stövlar in och rycker åt dig en kölapp med ett oheligt högt nummer och tavlan som visar numrena har knappt blivit tvåsiffrigt.
Kassörskan trycker fram nästa nummer samt vrålar ut sagda sifferkombination.
Ingen reagerar.
Frågan e då,kan man helt enkelt lägga beslag på det numret och kliva fram till kassan ?:va

Hahaha.

Här i stan var det några småungar som hade plockat ett gäng lappar och sålde, en femma för att tjäna 50 platser i kön, en tia för en som var redo att tryckas fram.

Ungarna kommer att bli finans-snillen!

Så gjorde jag på bolaget innan det blev självbekäning :tummenupp

Du står å väntar tills det är din tur, Jag går före....:arsele,:yoparty

Så är det om man t.o.m måste fråga om sånt ....

Som att fråga en naken tjej i sängen om hon menar att du ska ligga med henne,...." vad, menar du mig, nu ?."..www.looser.com...

Du står å väntar tills det är din tur, Jag går före....:arsele,:yoparty

Så är det om man t.o.m måste fråga om sånt ....

Som att fråga en naken tjej i sängen om hon menar att du ska ligga med henne,...." vad, menar du mig, nu ?."..www.looser.com...

Vad är lösare, sade du?

Absolut, så gör jag jämt.........
Ibland kommer det nån stackare med rätt nummer som var lite för långsam.

Om jag till exempel inte sett eller hört nummerutropet och därmed missat att det var min tur, men sen upptäckt att någon annan jävel försöker tränga sig före både mig och alla andra genom att uppge falskt nummer, då hade det inte blivit muntert för fanskapet:mad:

Om jag till exempel inte sett eller hört nummerutropet och därmed missat att det var min tur, men sen upptäckt att någon annan jävel försöker tränga sig före både mig och alla andra genom att uppge falskt nummer, då hade det inte blivit muntert för fanskapet:mad:

Vad hade du gjort då? Gått hem och skrivit ett ilsket inlägg på SH och berättat vad du BORDE gjort? :D

Skojar bara... Men allvarligt talat så skulle nog 99% av alla här faktiskt gjort så. Jag med kanske...

Vad hade du gjort då? Gått hem och skrivit ett ilsket inlägg på SH och berättat vad du BORDE gjort? :D

Skojar bara... Men allvarligt talat så skulle nog 99% av alla här faktiskt gjort så. Jag med kanske...

:hihi

Nej, men jag hade åtminstone gått fram och sagt att "ursäkta, men det här är faktiskt mitt nummer. Vad tror du att du håller på med egentligen?". Beroende på reaktion, eventuellt mer... Fräckheten att bara försöka tränga sig när man tror att ingen ens ska kunna märka det... Arg blir man :mad:

Töntigt att bli sur för något man själv också gör. Jag hade nog garvat och sagt "Nice try!" :tummenupp

Hahaha.

Här i stan var det några småungar som hade plockat ett gäng lappar och sålde, en femma för att tjäna 50 platser i kön, en tia för en som var redo att tryckas fram.

Ungarna kommer att bli finans-snillen!

Var är det lapplö på över 50 pers i Umeå?

Har du bevittnat detta själv eller är det en klassisk hörsägen då denna historia finns i alla städer i landet?

Var är det lapplö på över 50 pers i Umeå?

Har du bevittnat detta själv eller är det en klassisk hörsägen då denna historia finns i alla städer i landet?

Jag har bevittnat det själv, och det är ofta mer än 50 nummer kö på sparbanken i Umeå centrum.

Jag brukar använda mig av ett mindre kontor som ligger längre bort (på Teg) för att det går snabbare än att sitta och köa på kontoret i centrum.

Jag har bevittnat det själv, och det är ofta mer än 50 nummer kö på sparbanken i Umeå centrum.

Jag brukar använda mig av ett mindre kontor som ligger längre bort (på Teg) för att det går snabbare än att sitta och köa på kontoret i centrum.

Ok, coolt! Bara önska ungarna lycka till, jag hade löst hostat upp en tia på stört!

Så gjorde jag på bolaget innan det blev självbekäning :tummenupp

Samma här. Dock tryckte jag ut en extra när man gick dit på fredagseftermiddagen, eftersom det alltid kom någon efter som man kände som man gav denna till.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park