Köa och resa långt för hypad pryl?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Utsikten att kunna sälja dem med vinst för 15 000 kr är ju lockande, men att resa långt och stå i lång kö för något man inte ens är garanterad att få :va

Något snille på marknadsföringsavdelningen tänkte säkert. -Vi släpper en doja och blandar in någon kändis som t ex Kanye West och släpper dem i en begränsad upplaga. Vidare tänkte han -Pöbeln kommer att dras som flugor och resa land och rike runt för att få tag i ett exemplar och tidningarna kommer att skriva om det.

Nu sitter de där hela högen i Nikes ledning och skrattar högt åt hur korkade deras kunder är och att de fick gratis reklam som inte kostade dem särskilt mycket.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14942569.ab

Just nu tältar 30 personer från hela Europa till en skobutik i Stockholm. Varför?
Till helgen startar försäljningen av Kanye West och Nikes nya sneakers. 2 600 kronor är priset – men budgivningen på nätet är redan uppe i 15 000 kronor.

nike-air-yeezy-2-us-release-01.jpg

vem är kanye west egentligen ? Jag har ingen aning, bara hört namnet. Fjollor hela högen. =)

Helvete vad dumma huvudet folk måste vara för att ens betala originalpriset på 2600:- på ett par jävla förorts-skor :huvet

Lite kul att aftonbladet skriver att folk kommer från hela Europa Tyskland, Norge och Skåne. Skåne är ett land i Europa eller ?

Verkar som att TS är lite sugen på de där pjucken, men inte riktigt vågar löpa linan ut?

Verkar som att TS är lite sugen på de där pjucken, men inte riktigt vågar löpa linan ut?

Förstår att du skämtar. Annars skulle man nästan kunna ta det som en förolämpning. Dojan är inte alls min stil och även om det skulle vara så skulle jag aldrig förnedra mig genom att åka upp till Stockholm och tälta för ett par. Inte ens om jag var garanterad att få köpa två par som jag sedan kan sälja på e-bay med vinst.

Ett annat exempel. IKEA sålde limiterade tavlor för ett par år sedan för 1700 kr. Givetvis nämndes det i media och de som fick tag i dem försökte kränga dem på blocket för 15 000 kr. Vad några av de köparna i Sverige troligtvis inte kände till var att utomlands på IKEA varuhusen var tavlorna i fråga iskalla. Där hade man antagligen ingen koll på vem konstnärerna var.

Här har ni en annons på en av tavlorna som köptes för 1700 kr ett IKEA varuhus.

http://www.blocket.se/uppsala/Ernst_Billgren_tavla_40477660.htm?ca=23_3&w=3

Hahahah! vilka jävla stolpskott....köa & betala överpris för ett par kopior av pjucken från Tillbaka till framtiden....gjorda i Kina. :3freak:rofl:lol

*klapp klapp klapp*

Läste om Linsay Lohans "otäcka" bilkrasch på AB och de länkade till TMZ.

Där ser jag följande vilket motsvarar ca 575 000 kr. Är folk dumma i huvudet på riktigt :va

The official price tag is a mere $245, but bids for Nike's new Air Yeezy 2 sneakers -- designed by Kanye West himself -- have already topped $80,000 on the Internet.

Nike.jpg

Det är säkert någon fru till en direktör på Nike som tagit fram dom fula skorna. För att bli av med skiten som annars skulle vara en stor förlustaffär så hittar dom på det där om Kean West

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing