Kåttens nya kläder.

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Ort
Nynäs (Sthlm)
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
Tjusigt som fan ! :yoparty minskade ju inte mitt eget köpsug efter en motard kan jag säga....:gnissla
 

Brahman

Glad Amatör
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Märsta
Hoj
Tidigare Ktm 640, numera Fireblade
Så där, nu va den klar ! Bara ett relä till neutralen som kommer imorrn, sen en liten tankevurpa gällande tempmätaren. Men det är småpill som kommer fram tills snön försvunnit :)


2012-02-14 21.34.20.jpg 2012-02-14 21.34.37.jpg

Och så lite fina vårbilder ! :D

2012-02-14 21.37.05.jpg 2012-02-14 21.37.16.jpg
 

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
Den är ännu snyggare när man vet att det är någon annan som har moddat den än köpt den original.
Jag måste nog göra nått åt min jag med.
can-i-be-your-lawyer-of-course-you-can-240x180.jpg
 

Brahman

Glad Amatör
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Märsta
Hoj
Tidigare Ktm 640, numera Fireblade
Haha, jag insåg själv att den egentligen bara ser ut som en sliten 05a, men det ligger fan många timmar bakom det =P

nä, jag blev faktiskt riktigt nöjd. Hade lite krångel och skit men jag har lärt mig helt galet mkt som jag inte hade en susning om innan, så för att vara första projektet så blev det över förväntan :)

har tagit lite mått och så, ska bara överföra det i digital form så kanske det kommer upp här med. Inte för "så här gör man" syfte, utan mer "så här gjorde jag" information :p har man läst tråden så inser man nog att om man gör som jag gjorde från början så får man göra om och göra rätt :banana

Sen kan jag säga att biltemas blinkersrelä för ledblinkers är sjukt smidigt. All el funkar nu, inkl koso mätaren (inte tempen). Blir nog en separat tempmätare då jag gärna har lite koll på om det kokar eller inte. Koson har bara oljetemp varningslampa, och ktm har ju vattentempmätare. Kopplade på den och tänkte att kokar den så tänds lampan, men den tänds ju så klart direkt när det hade blivit en "pinne" på original mätaren. Men som sagt, det blir lite små grejer tills snön försvinner. Sen har jag köpt en stor burk autosol till fälgarna :yoparty

Edit: För dom som funderar på att smälla dit ett 2009 exc ljus på sin hoj, enligt mig så är ljusbilen högst tvivelaktig, jag tror inte att farbror bilprovning kommer gilla den. För att citera en jobbarkompis som var med igår kväll "det ser ut som en sprängd gris på väggen" :D
 
Last edited:

Brahman

Glad Amatör
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Märsta
Hoj
Tidigare Ktm 640, numera Fireblade
Vad gick dom nya täcklocken på till luftburken? Eller köpte du helt ny burk också?

Stiligt bygge annars :tummenupp

58606003000 Filterbox cover left 197:-
58606004000 Filterbox cover right 197:-

:)

originalburk med sånt rostfritt powerpartslock under. sticker ut ett par millimeter på vänstersidan under nya filterkåpan
 

Nordic

Medlem
Gick med
29 May 2011
Ort
Söder om stockholm
Hoj
Z750 09 - VZ800
Bra jobbat! Blev riktigt bra :tummenupp

Har du biltema led blinkers, behövde du motstånd eller körde du bara med relä?
Vart sitter relät?
 

Brahman

Glad Amatör
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Märsta
Hoj
Tidigare Ktm 640, numera Fireblade
Körde motstånd först , men det blev ingen riktig ordning på det. relät sitter bakom lyset som det gamla gjorde. klippte kontakten, klämde på ett par röda flatstift på det två gamla kablarna och drog en ny minus till det tredje stiftet. och det är biltema ledisar. fick köpa två nya för ett par gav upp efter ett par testplaceringar och lite ryckande i sladdarna. relät till neutralen satte jag under sadlen pp en din skena.

sticky vet jag inte, men det är kul att folk verkar gilla hojen iaf :)

börjar dock få tråkigt nu, behöver nya projekt :gnissla blev så illa idag att jag var tvungen att skruva med bilen istället, då har det gått flr långt :D byta äcklig styrbox till ac, det var nästan en halv hoj som sprang rakt ner i VAGs ficka
 

Brahman

Glad Amatör
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Märsta
Hoj
Tidigare Ktm 640, numera Fireblade
Länge sen jag skrev nåt här nu så det kanske är dags för lite nytt =)

Monterat en separat kosomätare som tillägg till själva hastighetsmätaren. Hade liten tankevurpa när jag kopplade in tempgivaren i multimätaren, som visar oljetemp varning, inte vatten temp, så den började ju lysa så fort vattnet blev 25grader varmt =D Inte optimalt, så jag slet ut den sladden och satte en liten smidig mätaren bara för vattentempen, blev rätt bra. Nu fattas bara att ge sig på att gjuta en liten kåpa att ha bakom lyset för att skydda kablar och dylikt, inte så jätte prioriterat just nu dock.

Sista biten för att faktiskt ha lite skoj med hojen har större prio just nu, bara uppkörningen kvar sen kan man börja ut och åka utan att glo över axeln 95% av tiden ^^ 12 juni på gillinge så med lite tur och fint väder så blir det en lite mer proper jungfrufärd den eftermiddagen =)
 

Jerka84

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Täby
Hoj
Honda CBR 954rr / ShovelChopper
kul bygge! blev riktigt bra det där.
jag jobbar också på en verkstad som har det mesta man behöver när man mekar hoj eller bil, vad fan skulle man göra annars? folk tycker man e totalt korkad när man spenderar en hel helg på jobbet med diverse projekt...:hihi
 

Brahman

Glad Amatör
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Märsta
Hoj
Tidigare Ktm 640, numera Fireblade
haha, visst är det så, folk tycker man är lite knäpp ibland =D har man möjligheten att skruva så gäller det att passa på =P

kul bygge! blev riktigt bra det där.
jag jobbar också på en verkstad som har det mesta man behöver när man mekar hoj eller bil, vad fan skulle man göra annars? folk tycker man e totalt korkad när man spenderar en hel helg på jobbet med diverse projekt...:hihi
 

Brahman

Glad Amatör
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Märsta
Hoj
Tidigare Ktm 640, numera Fireblade
Så där ja ! nu ska det åkas med hojfan med =) körkortet avklarat idag !
 

Brahman

Glad Amatör
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Märsta
Hoj
Tidigare Ktm 640, numera Fireblade
Gick igenom besiktning !! iaf nästan =P Framlampan lös bra, men avger en diffus ljusbild. Behövde ingen ombesiktning dock, utan det va tydligen mitt eget ansvar att fixa det. Sen sa han "nu kan du åka hem o plocka ur den där jäkla dbkillern med så hojen går ordentligt" :yoparty

Helt klart rappare på lägre varv utan den, dånar bra dock =P svårt att smyga iväg till jobbet på morgonen utan att väcka grannen =D

Funderar lite smått på att sälja till förmån för nytt projekt, får se lite om det dyker upp nåt skoj :)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top