Kåpset till R1

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Astrimmad R1-06
Tycker de hade varit coolt att uppdatera hojen med ett kåpset som liknar -08:ans osv.

Är det någon som har erfarenhet av kåpset från denna tillverkaren och hur är passformen?
Gnuggar man bort lacken efter andra tvätten eller ngn sådan skit?

Andra tips ang. kåpset är också välkomna.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Part...543|39:1|65:12|240:1318&_trksid=p4506.c0.m245

Jä*lar vad lång länk de blev....

Passformen är inte den bästa, men går lätt att dremmla till om det är samma som mina Hongkong kåpor, lacken är faktiskt jävligt bra, men helt klart snygga krashkåpor :tummenupp

Bifogat

• UPO.JPG
    UPO.JPG
    167.8 KB · Visningar: 140
Passformen är inte den bästa, men går lätt att dremmla till om det är samma som mina Hongkong kåpor, lacken är faktiskt jävligt bra, men helt klart snygga krashkåpor :tummenupp

okey okey, för de pengarna känns de som att de kan vara lite halvtaskig passform. Några tips ang. tanken... rullar på en röd r1 idag.

dj**ulskt rå hoj da har där :tummenupp :yoparty

Thnx...

Jag köpte min tank från en hojjskrot, en Ebay är ett hett tipps, ma kan hitta nån med en liiiten bula för under en tusing i USA, lite färg så är det som nytt :D

Thnx...

Jag köpte min tank från en hojjskrot, en Ebay är ett hett tipps, ma kan hitta nån med en liiiten bula för under en tusing i USA, lite färg så är det som nytt :D

yes...såg en tank till r1 06 med en liten bula/repa i. utgång 9.90$, undrar om de var där han slog i huvudet.

Finns de någon chans att man kan lacka om en tank själv och få den hyfsat snygg...? våtslip och grundfärg right??

Finns de någon chans att man kan lacka om en tank själv och få den hyfsat snygg...? våtslip och grundfärg right??

Definitivt. Jag köper min färg i burk på Mekonomen (finns andra med samma burkar) dom burkarna har ett spraymunstycke som "motsvarar" en lackspruta. Resultatet blir bra och det är väldigt lätt, bara lägga tunna lager så blir det bra.
Min Kawa är lackad med sådana och det blev riktigt bra. Bara tänk på att klarlacken ska vara 2 komponents annars kommer du få en väldigt mjuk yta i flera veckor innan den torkat, och den får aldrig den hårdhet som 2K klarlacken får.

Last edited:
Definitivt. Jag köper min färg i burk på Mekonomen (finns andra med samma burkar) dom burkarna har ett spraymunstycke som "motsvarar" en lackspruta. Resultatet blir bra och det är väldigt lätt, bara lägga tunna lager så blir det bra.
Min Kawa är lackad med sådana och det blev riktigt bra. Bara tänk på att klarlacken ska vara 2 komponents annars kommer du få en väldigt mjuk yta i flera veckor innan den torkat, och den får aldrig den hårdhet som 2K klarlacken får.

låter som ett jobb för svenne-banan... får bli vinterns projekt :tungan

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!