kåpor

cbrman

Smärta är en högre grad av njutning
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Laholm
Hoj
cbr 600RR -03
enligt reglementet ska man ha två hål i underkåpan, som öppnas vid wet race.
måste dom pluggas med giúmmipluggar eller är det ok att sätta en bit silvertejp? satt nämligen det när jag köpte hojen (såg ut som att den har suttit där länge)
 
Nix! Silvertejp är inte godkänt (olja löser upp klistret omedelbums). Gummipluggar går att köpa i en välsorterad bilreservdelsbutik.
 
Pilsner skrev:
Nix! Silvertejp är inte godkänt (olja löser upp klistret omedelbums). Gummipluggar går att köpa i en välsorterad bilreservdelsbutik.

Er det her noen nye regler? Sist jeg kjörte race i Sverige (OK, det er to år siden...) var silvertejp helt okej. I Norge bruker alle jeg kjenner silvertejp.

Uansett tejp eller gummiplugger er mitt störste problem å komme på åpne hullene når det regner og tette dem igjen når det blir tört...
 
Pilsner skrev:
Nix! Silvertejp är inte godkänt (olja löser upp klistret omedelbums). Gummipluggar går att köpa i en välsorterad bilreservdelsbutik.
Silvertape är väl inte bra men godkänt är det. Använd sunt förnuft och klistra gärna från båda hållen.
Oljan löser visserligen upp tapen men skjuter man motorn åker man nog av från banan innan det hinner hända.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top