kåpor rs?

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
tja...
vurpade precis så och skrapade höger sidan en del. Så nu undrar jag vad man ska hitta på...
Köpa ny kåpor eller lacka om? ringa till försäkrings bolaget behövs inte tänkas på...

åhhh! vilken ÅNGEST!!! helvete! :huvet :huvet :huvet :död

Bifogat

• fitt kuk 1.JPG
    fitt kuk 1.JPG
    48 KB · Visningar: 48
  • fitt kuk 2.JPG
    fitt kuk 2.JPG
    55.7 KB · Visningar: 44
  • fitt kuk 3.JPG
    fitt kuk 3.JPG
    53.5 KB · Visningar: 49
  • fitt kuk 4.JPG
    fitt kuk 4.JPG
    83.6 KB · Visningar: 54
MaXiZZ skrev:
så himla farligt var det ju inte.. hur gick det med dig? och hur vurpade du?

jo det gick bra med mig... hade skinnställ och ryggskydd... Jag skulle precis köra om och då blinkade hon vänster.. så jag tvärnitade och lyckades nästan stanna men sen vek sig styret och jag gick omkull... Men det hände inget med hennes bil eller så. :huvet :fatta!

Last edited:
spectre skrev:
spackla och lacka ifall det inte saknas kåpbitar... men det verkar det ju inte göra eller?

men är det inte dyrt med den speciella färgen? nej det fattas inga kåpbitar men det har gått ner till grundlacken på ett ställe.. :huvet

vart kan man köpa nya kåpor och vad kostar det? :död

IceY skrev:
vart kan man köpa nya kåpor och vad kostar det? :död

Vilken Aprilia firma som helst borde kunna ta hem det till dig, men jag lovar dig att det inte är billigt någon stanns.
Nu slänger jag bara ur mig en siffra men jag skulle tippa på att det kostar ca.10 000:- om inte mer för ett sett med orginalkåpor.
Ska du ha rejskåpor så kan man ju bara skära ut hål för lyktan och det men då är dom inte lackerade (Vita, som dom är. altenativen är ju carbonfiber och det men då är det höga kostnader igen)
Så det blir billigast att låta en proffisionell lakerare göra det, helst på sidan om så där... så blir det ett bra pris...

IceY skrev:
jo det gick bra med mig... hade skinnställ och ryggskydd... Jag skulle precis köra om och då blinkade hon vänster.. så jag tvärnitade och lyckades nästan stanna men sen vek sig styret och jag gick omkull... Men det hände inget med hennes bil eller så. :huvet :fatta!

Aldrig omkörning när fordonet framför har möjlighet att svänga vänster

shoik skrev:
Vilken Aprilia firma som helst borde kunna ta hem det till dig, men jag lovar dig att det inte är billigt någon stanns.
Nu slänger jag bara ur mig en siffra men jag skulle tippa på att det kostar ca.10 000:- om inte mer för ett sett med orginalkåpor.
Ska du ha rejskåpor så kan man ju bara skära ut hål för lyktan och det men då är dom inte lackerade (Vita, som dom är. altenativen är ju carbonfiber och det men då är det höga kostnader igen)
Så det blir billigast att låta en proffisionell lakerare göra det, helst på sidan om så där... så blir det ett bra pris...

Kan ju säga att den informationen stämmer... Det är fan svindyrt och det tar ett jävla tag :3freak

IceY skrev:
tja...
vurpade precis så och skrapade höger sidan en del. Så nu undrar jag vad man ska hitta på...
Köpa ny kåpor eller lacka om? ringa till försäkrings bolaget behövs inte tänkas på...

åhhh! vilken ÅNGEST!!! helvete! :huvet :huvet :huvet :död

Tat lungt alla gör vi det nån gång :tungan va glad att du inte behövde skrota :3freak hojjen :hihi

Koskela skrev:
Tat lungt alla gör vi det nån gång :tungan va glad att du inte behövde skrota :3freak hojjen :hihi

jo visst det... tur att man inte blev av med kortet iaf.. :tuttar

nån som vet något om colorado lack i växjö? om han är duktig? dyr?

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...