Kåpor, lampor, andra diverse detaljer [Honda NSR 125 -92]

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
nynäs
Hoj
KÖPES
Tjenare,

Intresset för att renovera hojjen växer o växer när den står i garaget och suktar!

Det jag vill få gjort, är o fixa ny framkåpa och lampor till såna som dom nya modellerna har. T. ex sånna här: http://foto.scigacz.pl/cache/imgs/_...ch_zapalencow_sportowej_jazdy/NSR_tuning2.jpg

Och om jag köper ett effektrör till min hoj, måste jag fixa CDI boxen då, eller kan jag låta den vara orginal, är den svår att fixa själv?

Tacksam för svar!

Mvh
 
Varför köpte du inte den modellen som har rätta kåporna för dig första gången för?

Nej jag gillar inte folk som gör om sina grejor väldigt långt ifrån original.
 
Varför köpte du inte den modellen som har rätta kåporna för dig första gången för?

Nej jag gillar inte folk som gör om sina grejor väldigt långt ifrån original.

Kan lova dig att inte en enda jävel bryr sig om att du tycker de :tummenupp

Lär inte bli så stor skillnad med efektröret så de behövs inte :tummenupp om de ens finns en sådan,


Sen angående kåporna får du byta dom delar som behövs, alternativt skära bort gamla fästen o svetsa ditt nya,

tex på min hoj får du byta bakdelen av ramen,lampor o annat krafs för dom nya kåporna ska passa,
 
Kan lova dig att inte en enda jävel bryr sig om att du tycker de :tummenupp

Lär inte bli så stor skillnad med efektröret så de behövs inte :tummenupp om de ens finns en sådan,


Sen angående kåporna får du byta dom delar som behövs, alternativt skära bort gamla fästen o svetsa ditt nya,

tex på min hoj får du byta bakdelen av ramen,lampor o annat krafs för dom nya kåporna ska passa,

Okej, men vart kan jag köpa dessa kåpor?
Längtar som fan tills snön försvinner så man kan börja gasa! Så ni rekommenderar mig alltså att betala ungefär 300kr för att få pluggen i röret "avsågat" av en professionel snubbe? :)
 
Okej, men vart kan jag köpa dessa kåpor?
Längtar som fan tills snön försvinner så man kan börja gasa! Så ni rekommenderar mig alltså att betala ungefär 300kr för att få pluggen i röret "avsågat" av en professionel snubbe? :)

300 kr va ett jävla överpris, men bättre än att du sabbar de iaf :tummenupp


ring runt på skrotar,kollar blocket osv,
honda återförsäljare osv,

edit:

Om du inte kan något om att mecka,svetsa eller ens dra en plugg skulle ja bara låta hojen vara för annars e de stor risk du sabbar något :tummenupp
måste du göra större modifikationer så skit i de helt :)

har du tagit kortet?

bara ett råd, Peace out!
 
Last edited:
300 kr va ett jävla överpris, men bättre än att du sabbar de iaf :tummenupp


ring runt på skrotar,kollar blocket osv,
honda återförsäljare osv,

edit:

Om du inte kan något om att mecka,svetsa eller ens dra en plugg skulle ja bara låta hojen vara för annars e de stor risk du sabbar något :tummenupp
måste du göra större modifikationer så skit i de helt :)

har du tagit kortet?

bara ett råd, Peace out!

Kortet är taget. Fast ett måste för mig är faktiskt att ha en nya modellens framkåpa och lyktor. Hittar ingenstans jag kan köpa dessa kåpor.. TROR ni dom passar?
 
Okej, men vart kan jag köpa dessa kåpor?
Längtar som fan tills snön försvinner så man kan börja gasa! Så ni rekommenderar mig alltså att betala ungefär 300kr för att få pluggen i röret "avsågat" av en professionel snubbe? :)

de e bättre du köper ny delar en att förstöra orginal delarna
 
Jag har för mig tat jag nämnde det här förr att de runda lysena osv kom 92 nog var ett intressantare val än den gamla med fyrkantigt lyse.

Dock är det ju bara en utseendesak, har man fått grejorna billigt vilket de där ju är då de finns på träd nästan begagnade så kan man väl stå ut med att både fälgar och kåpor ser lite fornhistoriska ut.

För de 3 ekrade fälgarna är så innihelvete fula helt enkelt, men du kanske inte har dem, annars är det lika bar tat byta dem med om du nu ska ha nån finmodell.

Problmet var att Honda ville få sin CBR design på 125an, och visst, då tyckte man inte det såg så konstigt ut, men idag ger de hojarna en viss kräkreflex då de ju ser ut som jätteskotrar eller nåt.
 
Jag har för mig tat jag nämnde det här förr att de runda lysena osv kom 92 nog var ett intressantare val än den gamla med fyrkantigt lyse.

Dock är det ju bara en utseendesak, har man fått grejorna billigt vilket de där ju är då de finns på träd nästan begagnade så kan man väl stå ut med att både fälgar och kåpor ser lite fornhistoriska ut.

För de 3 ekrade fälgarna är så innihelvete fula helt enkelt, men du kanske inte har dem, annars är det lika bar tat byta dem med om du nu ska ha nån finmodell.

Problmet var att Honda ville få sin CBR design på 125an, och visst, då tyckte man inte det såg så konstigt ut, men idag ger de hojarna en viss kräkreflex då de ju ser ut som jätteskotrar eller nåt.

Min honda har 6 ekrar, vita fälgar.
Såhär ser min hoj ut
http://i.ytimg.com/vi/LreM9Z3qQEM/0.jpg

Vill även ha ett svart sadelöverdrag. Nåja, kanske bara är att köpa en framkåpa+lyktor till en nyare modell och hoppas på att den passar på min modell :)
 
Såhär ser min nsr ut:
http://data.fuskbugg.se/dipdip/Bild0174.jpg
http://data.fuskbugg.se/dipdip/Bild0175.jpg
Punkt 1: Nej, kåporna passar inte, min hoj är längre, lägre och bredare.
Punkt 2: Ja, trimsystemet och ostrypta (jag det finns 2 boxar) boxar gör rejääääll skillnad för effekten. Räckte dock inte för mig.
Enligt mig kan du ha kvar den där hojen, det enda du vinner på att köpa en ny är att du kan skryta om att den är snyggast och du har bränt 10-20k på att köpa en ny hoj.
Mina 2 ören.
 
Såhär ser min nsr ut:
http://data.fuskbugg.se/dipdip/Bild0174.jpg
http://data.fuskbugg.se/dipdip/Bild0175.jpg
Punkt 1: Nej, kåporna passar inte, min hoj är längre, lägre och bredare.
Punkt 2: Ja, trimsystemet och ostrypta (jag det finns 2 boxar) boxar gör rejääääll skillnad för effekten. Räckte dock inte för mig.
Enligt mig kan du ha kvar den där hojen, det enda du vinner på att köpa en ny är att du kan skryta om att den är snyggast och du har bränt 10-20k på att köpa en ny hoj.
Mina 2 ören.

Gah jag älskar den där modellen! Sjukt fin asså! :)
Vill ha framkåpan+lyktan asså! :) <3
 
Varför handlade du inte en sådan som jag har om du nu var sugen på en? :yoparty
 
Varför handlade du inte en sådan som jag har om du nu var sugen på en? :yoparty

Hade icke råd.. Nåja, pluggen kommer dras inom 2 veckor. Funderar även på montera blåa dioder runt hasitghetsmätaren och dom andra panelerna som man kan switcha på när de blir mörkt ute :) Innanför glaset alltså. Även spraya fälgarna till svart. Vill även få hojjen helt svart. Dessa lila o alla "stripes" kan man ta bort dom så det är svart färg under?
 
Hade icke råd.. Nåja, pluggen kommer dras inom 2 veckor. Funderar även på montera blåa dioder runt hasitghetsmätaren och dom andra panelerna som man kan switcha på när de blir mörkt ute :) Innanför glaset alltså. Även spraya fälgarna till svart. Vill även få hojjen helt svart. Dessa lila o alla "stripes" kan man ta bort dom så det är svart färg under?

Har fått för mig att du har en strypning i CDI-boxen som dödar förtändningen över 10500 varv utöver pluggen, kan ha fel dock.

Dekalerna och det kan du ta bort men det kommer vara smycket mörkare under dekalerna eftersom den inte har fått sol där, går att polera bort dock. Lacka fälgarna och sånt kan du strunta i såvida du inte gör det klokt, jobbigt som fan är det, förra ägaren pulverlackerade mina fälgar. Extremt jobbigt att slipa ner allting då det är så krångligt att slipa ner allting. :huvet
 
Troligen har han iaf en acc förstörare som även CRM 15 har, dvs hojen blir seg mellan typ 8000-1000 varv eller nåt.

Sköntg tat han inte hade de hejdlöst fula fälgarna jag menade iaf, då fins det ju ändå en chns att jaga ihop grejor.

Har du hört med tex. Spinning wheel kroten? problemet blir väl att färgsättningen inte kommer funka om man inte får tag på absolut alla plastgrejor.

Det r ju inte lltid å lätt själv har jag sökt den blå-lila bakskärmen och originallyskåpan med lyse till min CRM, totalt omöjligt att hitta nån som har, troligen har folk slängt skiten för länge sen.

Bakskärmen är mest för att så såg de ut en gång i tiden, men lyset med kåpa är välbehövligt då jag inte ser ett skit med nuvarande lyse, ändå gick den igenom besiktningen.

Nu kör jag inte på vintern, men jag hann köra lite innan vintern kom och det var ruskigt, 50 kändes vettigt ungefär trots hel och halvljus rätt inställt.

Det bar lyser helt åt all hål och inget framåt nästan, jag vågar fan inte kra den i tex 90 i mörker, sämrre ljus än i en gammal moped.
 
en äldre helsvart hoj i org färg kommer va svårt o sälja kan ja lova, behåll dekalerna och gör inget du nte kan fixa själv :tummenupp

du verkar nte ha alls mycket erfarenhet och då ska du inte ge dig på saker såsom lackering osv, men du hade ju ett tidigare inlägg med att ta bort pluggen på org röret, går alltid att strypa igen,

även ostrypt är en hoj lättsåld :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top