kåpglas var?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Double bouble till GSX-R 750 04. Billigt å bra ska de va! Ingen färgad skit.

Orkade inte läsa hela tråden, men kåpglaset ska sitta upptill på toppkåpan.

Edit: K unt K rejsing, kanske? Axess trading?

Mattias skrev:
Orkade inte läsa hela tråden, men kåpglaset ska sitta upptill på toppkåpan.

Edit: K unt K rejsing, kanske? Axess trading?
Axess och S-Racing har bara tonade. KK har ingen bild. Viktigt hur det ser ut. Det är ju inte en skabbig rejshoj det handlar om precis.

KK rejsing ska du köpa från, GP500-glas. Har det på min (och min förra) och det är tunnt, snyggt, bra passform och inte dyrt.

Bifogat

• Garagebilder 046 liten.JPG
    Garagebilder 046 liten.JPG
    51.2 KB · Visningar: 97
OLJEKYLD GSXR skrev:
KK rejsing ska du köpa från, GP500-glas. Har det på min (och min förra) och det är tunnt, snyggt, bra passform och inte dyrt.
Tycker de känns lite sladdriga, KK:s glas. Kommer du ner bra under det, och ser du bra genom det?

De är inte sladdriga trots bristen på tjocklek. Jag kommer ner bra bakom glaset med mina 186cm oljekropp. Det ger en klar bild av verkligheten som snabbspolas framför kåpglaset, inte förvrängt som en del andra glas.

Bingo skrev:
Tycker de känns lite sladdriga, KK:s glas. Kommer du ner bra under det, och ser du bra genom det?
Ett litet tips som kanske kan underlätta din körning:
Man ska inte ha huvudet under glaset, det är jävligt trångt där, möjligtvis bakom eller så behåller du det under armen :)

sandstream skrev:
Ett litet tips som kanske kan underlätta din körning:
Man ska inte ha huvudet under glaset, det är jävligt trångt där, möjligtvis bakom eller så behåller du det under armen :)

Allt är relativt, sitter man och tourar kan man ha huvet som det passar. Har du bråttom vill man minska luftmotståndet och turbulensen runt hoj/förare.
Så det bästa är att sticka ner huvet så långt fram/ner som man kan. Kolla på foton av RR-förare så ser du :tummenupp
Överkursen är att sitta riktigt långt bak med rumpan lite upp i vädret.

Victor skrev:
Allt är relativt, sitter man och tourar kan man ha huvet som det passar. Har du bråttom vill man minska luftmotståndet och turbulensen runt hoj/förare.
Så det bästa är att sticka ner huvet så långt fram/ner som man kan. Kolla på foton av RR-förare så ser du :tummenupp
Överkursen är att sitta riktigt långt bak med rumpan lite upp i vädret.
Jo, jag har sett från Rossis ombordkamera att han lyfter upp röven på rakorna.

Men "under det" som skrivs har jag aldrig sett :rolleyes:

355358_42852.jpg

OLJEKYLD GSXR skrev:
De är inte sladdriga trots bristen på tjocklek. Jag kommer ner bra bakom glaset med mina 186cm oljekropp. Det ger en klar bild av verkligheten som snabbspolas framför kåpglaset, inte förvrängt som en del andra glas.
Ok, det får bli ett sånt. I believe in the product :D

Tack även för alla andra förslag :tummenupp

Jag vill ha ett svart dubble-bubble/double-bouble/dubbel-bubbe/bubbe-dubbe-glas till min CBR 600:a -95. Lyckas inte hitta något..

GP500 glasen är mkt bra då man kan böja dem ganska kraftigt innan de spicker, jag vet att många andra fabrikat är mkt sämre i kvalitet när det gäller hållbarhet och hur man ser genom glasen.

Bingo skrev:
Double bouble till GSX-R 750 04. Billigt å bra ska de va! Ingen färgad skit.

Superbike Roger skrev:
GP500 glasen är mkt bra då man kan böja dem ganska kraftigt innan de spicker, jag vet att många andra fabrikat är mkt sämre i kvalitet när det gäller hållbarhet och hur man ser genom glasen.

varför vill man böja glaset? e de när man ska in med skallen under det?
:hihi

Vid en ev krasch böjs ju glaset lite kanske?
Detta är ett GP500 glas som kanat på asfallt efter en highsider på Sviesta, hade det varit nått annat fabrikat hade det varit knäckt.

heimdal skrev:
varför vill man böja glaset? e de när man ska in med skallen under det?
:hihi

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...