kåpglas till R1

Fullrulle

Vem fan är apex?
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
R1 -00
Tänkte höra om någon vet något kåpglas till R1-00 som skyddar lite bättre mot fartvinden än originalet, men som ändå ser bra ut?

Fullrulle skrev:
Tänkte höra om någon vet något kåpglas till R1-00 som skyddar lite bättre mot fartvinden än originalet, men som ändå ser bra ut?

Köpte det här från s-racing. Ungefär som ett gp-500 men med spegelfinish.. Blev betydligt mindre blåsigt när man som jag är 190 cm över havet... :tummenupp

Bifogat

• Kopia (3) av IMGP5135.JPG
    Kopia (3) av IMGP5135.JPG
    92.1 KB · Visningar: 131
Last edited:
Snake skrev:
Köpte det här från s-racing. Ungefär som ett gp-500 men med spegelfinish.. Blev betydligt mindre blåsigt när man som jag är 190 cm över havet... :tummenupp
Ja det såg snyggt ut, det ska jag kolla upp. Vad heter modellen?

Fullrulle skrev:
Ja det såg snyggt ut, det ska jag kolla upp. Vad heter modellen?

Kommer inte ihåg men fråga killen på s-racing. Det är dock ganska lång leveranstid på dessa kåpglas ...

Fullrulle skrev:
Jag köpte nyligen ett DubbelBubbel-kåpglas tillverkat av Puig. Skitsnyggt och perfekt passform.
Puigs sajt:
http://www.motoplastic.com

Säljs av Bikeshop.se som i sin tur verkar handla av louis.de

Jag har Powerbronze Airflow på min 00a,grym skillnad mot orginal.Tycker det är skönare att köra med det upphöjda,samt när man kör väldigt fort kan man få in hjälmen en bit :tummenupp
394911_51_full.jpg

Snake skrev:
Ser man nåt igenom det?

Som du ser så är det rätt mkt högre än ett orginalglas men skämmer inte utseendet på nåt sätt,snarare tvärtom :)

Bifogat

• Förarmiljö.JPG
    Förarmiljö.JPG
    35.7 KB · Visningar: 81
Exup skrev:
Jag har Powerbronze Airflow på min 00a,grym skillnad mot orginal.Tycker det är skönare att köra med det upphöjda,samt när man kör väldigt fort kan man få in hjälmen en bit :tummenupp
394911_51_full.jpg

Ser man nåt igenom det?

Som du ser så är det rätt mkt högre än ett orginalglas men skämmer inte utseendet på nåt sätt,snarare tvärtom :)

Just det, mitt är också ett Powerbronze. Kom ihåg det när jag hörde namnet. Tycker också det blev en väldig skillnad mot för original. Hade väldigt svårt att komma in under det gamla men här får jag ner mina 190 cm...

Kåpglas

Japp då har jag beställt ett Powerbronze Airflow från s-racing, tack för hjälpen!!

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back