Smokey Hooker
Ny medlem
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Hayabusa, GSX-R 1100 -88, GSX 1100 -82, Ariel 350 -46
Kan man göra kåpglaset mörkare (mot svart). Och i så fall hur?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Smokey Hooker skrev:Kan man göra kåpglaset mörkare (mot svart). Och i så fall hur?
R1 racer skrev:Hej! Har du nån Micro bildelar eller annan bildetaljsfirma så kan du köpa nån spray som heter.
00260 Mototip blacklight.
Sprayfärg styling svart 4,så stod det på min burk.
Det är spray för o tona tex blinkersglas osv,finns nog i blåaktig toning oxå.
Sett en som gjort det på sitt kåpglas men själv har jag inte vågat prova än.
Ska prova på nån bit plexiglas eller nåt först för o se resultat.
Killens resultat på hojen blev dock skit snyggt.
Mvh Peter
johanp skrev:kolla bara så färgen sitter bra sen, testa och skrapa med nageln efter en timme eller två... måste ju hålla om man får ett gruskorn eller en geting eller nåt på det ju...
Smokey Hooker skrev:Kan man göra kåpglaset mörkare (mot svart). Och i så fall hur?
R1 Uffe skrev:Om du sprayar det, så sätt gärna på ett lager eller 2 med klarlack så det blir lite skydd mot sand/stan som finns på vägen
Ska testa denna varianten. Är man nätt på handen så kan man ju tona det mörkare längst ned. Tack för alla tipsenWibbe skrev:Funkar bra med att ta vanlig klarlack och blanda i lite färg av den nyans man vill. Kanske går att ha i lite mjukmedel oxo så det håller bättre.
johanp skrev:är det kanske denna för 149kr?
![]()
Affe_R1 skrev:Jag håller med Lokke, spraya på insidan![]()
Lokke skrev:Sätt det på insidan.
Raskus skrev:Hm. Inspirerad av diskussionen så var jag och köpte en burk med motsvarande produkt igår på Mekonomen. Testade just att spraya det på ett CD-fodral, och jag måste säga att jag är ytterst skeptisk. Det ser allt annat än bra ut just nu i alla fall, i väntan på att det ska torka. Rätt svårt att inte få det flammigt osv.
Tror jag sponsrar s-racing med 595:- istället. det gamla kåpglaset kan man ju ha som backup om man skulle ta livet av en fågel, som en kompis till mig gjorde. Han tejpade dock ihop kåpglaset med silvertape, det blev ju ingen utställningshoj direkt av den efter den kosmetikan om man säger så![]()
Raskus skrev:Hm. Inspirerad av diskussionen så var jag och köpte en burk med motsvarande produkt igår på Mekonomen. Testade just att spraya det på ett CD-fodral, och jag måste säga att jag är ytterst skeptisk. Det ser allt annat än bra ut just nu i alla fall, i väntan på att det ska torka. Rätt svårt att inte få det flammigt osv.
Tror jag sponsrar s-racing med 595:- istället. det gamla kåpglaset kan man ju ha som backup om man skulle ta livet av en fågel, som en kompis till mig gjorde. Han tejpade dock ihop kåpglaset med silvertape, det blev ju ingen utställningshoj direkt av den efter den kosmetikan om man säger så![]()
Wax skrev:Åh.... Jag som just varit och köpt en burk på Micro.
Aja, får färga nåt annat istället. Hmm.... fönstren i hemmet?![]()
Johanp: Är riktigt nyfiken på hur det blev! Upp me bilden
![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |