Kåpglas Chrome/Spegel

SGF

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Hoj
gsxf 650-08*såld* gsxr 1000-09*såld* yz426f-01*såld*,Honda 450-05
Hej söker kåpglas till en suzuki gsx-r 1000k9.
Dom få jag väl hittat har varit till fel årsm eller annan hoj.
Någon som har tips om vart det går att hitta till min hoj? :)

Är det "olagligt" att köra med spegelkåpa pga "bländnings" risk som kan uppstå för mötande trafikanter? :va

Mvh
NL

Jag vet inte om det är olagligt men i så fall borde väl reflekterande
solfilm på bilrutor också vara olagligt? Sånt ser man ju litet då och då...

Mvh,
Ingvar

om jag inte är ute o cyklar så är det så att det är inte godkänt pga att det jämställs med en vindruta på en bil och därför får den inte tonas mer än ett par procent.
Rätta mig om jag har fel.

om jag inte är ute o cyklar så är det så att det är inte godkänt pga att det jämställs med en vindruta på en bil och därför får den inte tonas mer än ett par procent.

Inget som bilprovningen hade åsikt om för en månad sen på min iaf
och dom borde ju ha haft det...
Sen så borde ju i princip alla få nedslag på det eftersom de flesta kör med svarta kåpglas..

har besiktigat ett antal hojjar med hel svart kåpglas, aldrig ens att de påpekat något.

Har ännu inte lyckats hitta spegel/chrome kåpglas till hojjen:huvet
Men tack för alla svar i tråden :tummenupp

Det är rätt kåpglas.
Dock aldrig använt mig av ebay, hur fungerar detta med budgivning samt för både köpare och säljare? :huvet

Skaffa ett konto på ebay, skaffa ett konto på paypal och koppla ett visa-kort till det.
Bjud hema saken på ebay, betala med paypal, vänta på posten med din pryl.

Det finns budgivning och "Buy it now"..
Den senare är som att handla i vilken e handelsbutik som helst men kan bli dyrare än om man chansar på en budgivning. Vid budgivning kan man dock förlora och då blir det ingen del.
Budgivning då lägger man det bud man vill och väntar på att antingen nån budar över eller att tiden går ut och man vinner det.
Man betalar med Paypal en plånbok på nätet som är kopplat till dit Visa/MAsterCard/american Express.. Dock så måste man vara "verified" för att få handla på Ebay.. Det blir man genom att när man skaffar paypal så dras det 15:- och när du kan se den transaktionen på räkningen (via nätet eller på papper) så finns en fyrsiffrig kod med som man skriver in på paypal och vips är man verified..

Eftersom paketet i det här fallet kommer från Hong Kong får man räkna med en lev tid på 1-2 veckor, varor från Asien brukar vara snabblevererade.
Till priset kommer frakt, står det inte så kan man maila säljaren och fråga.
När du som i det här fallet köper från land utanför Eu åker du på moms och tull samt förtullningsavgift (100:- hos posten).

Bara skrika till om du har några fler frågor... Har handlat på Ebay i över 10 år.. :)
Momsen är som bekant 25% och tullen brukar ligga runt 4.5%
Enkel matte ger (del+frakt)x29,5%+100

Något som är viktigt när man handlar på Ebay är att kolla "feedback/omdömen" samt antal
transaktioner.. Ju bättre feedback och ju fler transaktioner desto bättre..
I det här fallet har han 10296 transaktioner och 99,1& positiva.. M.a.o. en rätt stor säljare med för det mesta mycket nöjda kunder..

Skaffa ett konto på ebay, skaffa ett konto på paypal och koppla ett visa-kort till det.
Bjud hema saken på ebay, betala med paypal, vänta på posten med din pryl.

lät inte allt för avancerat.
Har man dock någon kontakt med köparen eller möjlighet att nå denna person på tel? :va

lät inte allt för avancerat.
Har man dock någon kontakt med köparen eller möjlighet att nå denna person på tel? :va

Vissa skriver ut telefonnummer, framförallt när det är en fysisk firma
som säljer men ringa runt är duktigt dyrt och många är nog duktigt dåliga på engelska... Skulle inte vilja ringa Hong Kong och fråga nåt.. :hihi
Sen är det bättre att sköta det via mail för då har man allting på pränt och är därmed skyddad av båda Ebay och paypal...

Vissa skriver ut telefonnummer, framförallt när det är en fysisk firma
som säljer men ringa runt är duktigt dyrt och många är nog duktigt dåliga på engelska... Skulle inte vilja ringa Hong Kong och fråga nåt.. :hihi
Sen är det bättre att sköta det via mail för då har man allting på pränt och är därmed skyddad av båda Ebay och paypal...

jag är duktikt skeptiskt till att köpa saker via nätet alltså :D
men det borde väl flyta på utan konstigheter hoppas vi på:banana

Inte kan det väl vara olagligt heller... Har det på min och det är då ingen som sagt nåt..

http://stores.ebay.com/RaceScreens_...TitleDescZ1QQ_armrsZ1QQ_fromZQQ_ipgZQQ_sasiZ1

köper jag mina från iaf...
Något att tänka på med kromade är att dom är väääldigt lättrepade så man får vara lite försiktig när man tvättar dom

Det var lite detta jag var rädd över ifall jag köper ett spegel/kromglas.
Hur är deet med iridium? Det är ju mörkare, så borde ju int repor synas lite lätt?

Hur är annars funktionaliteten i krom eller iridum. Blir det inte mörkt med först mörk visir å sedan "mörkt" glas??

Det var lite detta jag var rädd över ifall jag köper ett spegel/kromglas.
Hur är deet med iridium? Det är ju mörkare, så borde ju int repor synas lite lätt?

Hur är annars funktionaliteten i krom eller iridum. Blir det inte mörkt med först mörk visir å sedan "mörkt" glas??

Mitt gamla kromade kåpglas går inte ens att se igenom i dagsljus...
Det nya är lite mer genomskinligt..
Men sen ligger jag ju inte på tanken och kör på natten heller så
det har som aldrig varit ett problem...

Iridium ska vara lika lättrepat det men jag ser det inte som något större problem, man får helt enkelt varit lite försiktigare när man tvättar bara..

Mitt gamla kromade kåpglas går inte ens att se igenom i dagsljus...
Det nya är lite mer genomskinligt..
Men sen ligger jag ju inte på tanken och kör på natten heller så
det har som aldrig varit ett problem...

Iridium ska vara lika lättrepat det men jag ser det inte som något större problem, man får helt enkelt varit lite försiktigare när man tvättar bara..

Ska iridium se ut som ett kromat glas? S-racing har ju iridium men på bild tycker jag dom ser helt genomskinliga ut.

jag är duktikt skeptiskt till att köpa saker via nätet alltså :D
men det borde väl flyta på utan konstigheter hoppas vi på:banana

Att handla på nätet är nog inget att vara skeptiskt till, dock är jag lite lat när det gäller att handla och tycker att e-bay blir lite omständigt, fixat e-bay och paypalkonto och ska bara koppla mot kortet men det har tagit ett par månader, går säkert mycket fortare när man väl är igång än att sitta och traggla med att hitta svenska sidor som har nåt, kollat efter kromat lightlid och kåpglas i ett dygn nu, helt otroligt :huvet

Last edited:

Om du kollar in en Ducce Paso, så ser du att du är ute och cykla ja.

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats