Kåpdelar i glasfiber för gata?

FLAGEL

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
CBR600F och gammal Kawa!
Efter en liten trafikolycka utomlands så har en del kåpdelar i plast gått sönder på min Honda CBR600F2 och de är tyvärr bortom all lagande. Jag började leta på ebay och google efter nya kåpor för att upptäcka att orginalkåpor kostar sjukt mycket.

Jag hittade dock det här: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/e...ryProximity&refwidgettype=cross_promot_widget

Det är exakt vad jag letar efter men det är i plast och jag tänkte slå till på glasfiber nu eftersom de håller bättre (om jag fattat det rätt). Finns det några nackdelar med glasfiber som man bör känna till? Hur är passformen? Finns det någonstans (gärna i Europa) där man kan få tag på glasfiberkåpor till Honda CBR600F2 för gatubruk (dvs med hål för lykta, blinkers osv)?

All hjälp uppskattas verkligen!:Bugar:Bugar

FLAGEL skrev:
2384263 Efter en liten trafikolycka utomlands så har en del kåpdelar i plast gått sönder på min Honda CBR600F2 och de är tyvärr bortom all lagande. Jag började leta på ebay och google efter nya kåpor för att upptäcka att orginalkåpor kostar sjukt mycket.

Jag hittade dock det här: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/e...ryProximity&refwidgettype=cross_promot_widget

Det är exakt vad jag letar efter men det är i plast och jag tänkte slå till på glasfiber nu eftersom de håller bättre (om jag fattat det rätt). Finns det några nackdelar med glasfiber som man bör känna till? Hur är passformen? Finns det någonstans (gärna i Europa) där man kan få tag på glasfiberkåpor till Honda CBR600F2 för gatubruk (dvs med hål för lykta, blinkers osv)?

All hjälp uppskattas verkligen!:Bugar:Bugar

Håller väl inte direkt bättre men du kan laga skador etc i glasfibern själv hemma i garaget vilket dessutom inte är så dyrt, grossist pris på glasfiber ligger mellan 20-30kr kilot och på 1kilo klarar du dig långt + kostnad för glasfiberväv och härdare men skulle tippa på att du kommer undan för kring hundringen (vid lagning av sprickor) om du inte envisas med att köpa dom patetiskt små och dyra fixkiten som finns på ex Clas Skitkvaliteson eller Biltema.

Plasten som sitter orginal spricker medans glasfibern bryts sönder så med lite slippapper och en bit spackel kan man få det mkt snyggt även som rook.

Skulle sats på glasfiber om du tänkt lägga ner den fler ggr :)

ghandi skrev:
2384367 Håller väl inte direkt bättre men du kan laga skador etc i glasfibern själv hemma i garaget vilket dessutom inte är så dyrt, grossist pris på glasfiber ligger mellan 20-30kr kilot och på 1kilo klarar du dig långt + kostnad för glasfiberväv och härdare men skulle tippa på att du kommer undan för kring hundringen (vid lagning av sprickor) om du inte envisas med att köpa dom patetiskt små och dyra fixkiten som finns på ex Clas Skitkvaliteson eller Biltema.

Plasten som sitter orginal spricker medans glasfibern bryts sönder så med lite slippapper och en bit spackel kan man få det mkt snyggt även som rook.

Skulle sats på glasfiber om du tänkt lägga ner den fler ggr :)

Mja, det är ju inte så att man vill lägga ner den flera gånger, det här var första gången, men säkerligen inte sista.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph