Kåpa zx9r -99 / -00

Masterlord

Det man inte vet har man ingen aning om!
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
hojlös
99:ans zx9r har ju bara en strålkastare medans fr.o.m. 00 så är det dubbla.
Passar 00:ans kåpa på 99:ans modell?
Vill ha dubbla lysen fram, och passar det kanske man kan hitta på nån skrot?
Har för mig att det inte skiljer så mycket mellan 98-99 och -00?

Ställde precis exakt samma fråga fast gällande ZX6R. Tror att ZX6R och ZX9R har samma strålkastare och toppkåpa så det är samma frågeställning.

Jag har letat lite på nätet och det verkar som om det skiljer en del i kåpfästet. På dom äldre modellerna så sitter strålkastaren fast i fästet (där även instrumenteringen sitter) och sen så sitter kåpan fast i strålkastaren. På dom nya så sitter både strålkastaren och kåpan fast i fästet. Sen så skiljer ju luftintaget också så det får man också byta.

Det går att fixa men det passar inte rakt av, lättast är nog att byta allt, kåpa/strålkastare/luftintag/fäste. Jag har bara en kåpa och en strålkastare och skall se om man kan få på det med lite våld.

Länk till min tråd http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=41713

NinjaRob skrev:
Ställde precis exakt samma fråga fast gällande ZX6R. Tror att ZX6R och ZX9R har samma strålkastare och toppkåpa så det är samma frågeställning.

Jag har letat lite på nätet och det verkar som om det skiljer en del i kåpfästet. På dom äldre modellerna så sitter strålkastaren fast i fästet (där även instrumenteringen sitter) och sen så sitter kåpan fast i strålkastaren. På dom nya så sitter både strålkastaren och kåpan fast i fästet. Sen så skiljer ju luftintaget också så det får man också byta.

Det går att fixa men det passar inte rakt av, lättast är nog att byta allt, kåpa/strålkastare/luftintag/fäste. Jag har bara en kåpa och en strålkastare och skall se om man kan få på det med lite våld.

Länk till min tråd http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=41713
Tack för infon!
Tycker också det blir snyggare med 2 lysen fram.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti