Kåpa till 500cc

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
jag har en fråga...jag håller på att ta mitt mc-kort och tänker nog köpa en suzuki gs 500 eller kawasaki er 500 och jag har sett att de ofta saknar kåpa...min fråga blir då...

* vad är skillnaden att köra kåpat/naket?

* går det att få tag i kåpor till dessa modeller eller är man "kokt"?

* var hittar man kåpor om det nu finns?

tacksam för svar...

MiZou skrev:
jag har en fråga...jag håller på att ta mitt mc-kort och tänker nog köpa en suzuki gs 500 eller kawasaki er 500 och jag har sett att de ofta saknar kåpa...min fråga blir då...

* vad är skillnaden att köra kåpat/naket?

* går det att få tag i kåpor till dessa modeller eller är man "kokt"?

* var hittar man kåpor om det nu finns?

tacksam för svar...
Helkåpa finns som sitter på GS500F original. Tror även det finns någon modell av kawas 500 som har helkåpa. Men att eftermontera blir nog inget vidare.
1033017.JPG

Jag hade en GS500E som förstahoj. Såhär nu i efterhand är jag glad över att den inte hade några kåpor. Det är inte helt ovanligt att man som nybörjare råkar lägga omkull hojen. Jag körde omkull en gång i mycket låg hastighet på en grusväg. Hade hojen haft kåpor skulle den inte se så rolig ut idag. Behovet av kåpor märker man egentligen bara av om man kör på raka vägar i hastigheter över 70-90. Om du nu är absolut tvungen till att ha kåpor till GS500:an så finns det att köpa, dock till mycket saftiga priser (nästan halva kostnaden för hojen!). Har ingen länk men jag kommer ihåg att jag hittade ett par sidor när jag var och letade.

Lycka till i sökandet!

Har kåpa på min Gs500e -97 funkar skit bra..har dock inte monterat den själv utan köptes så finns sidor där man kan få de beskrivit hur man gör t.ex. http://www.gstwin.com/spec2.htm

inte samma som min kåpa har inte hittat nån beskrivning av hur man monterar den men har ju inte letat så de finns säkert..

Bifogat

• ny.JPG
    ny.JPG
    25.5 KB · Visningar: 71
gs500e gick att få med orginalmonterad kåpa men dom såldes inte i sverige.
så antingen importera själv en med kåpa eller hitta nån som redan är importerad är mitt tips.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D