Kåpa över bakre sitsen VFR800 -99

iceaway

Forgotten Hopes
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660R -07
Batteriet på min VFR behöver laddas, och eftersom hojen står hos föräldrarna i Stockholm så blir det farsan som ska plocka ur och sätta på laddning. Men problem har redan uppstått genom att han inte kan få bort kåpan som sitter över den bakre sitsen. Jag har inte sett hojen själv så jag vet inte hur det ska gå till, men enligt han verkar det som att man behöver världens största skruvmejsel får att kunna skruva ut dom två skruvarna som håller fast den?
Är det någon som har gjort det och kan ge några tips?

iceaway skrev:
Batteriet på min VFR behöver laddas, och eftersom hojen står hos föräldrarna i Stockholm så blir det farsan som ska plocka ur och sätta på laddning. Men problem har redan uppstått genom att han inte kan få bort kåpan som sitter över den bakre sitsen. Jag har inte sett hojen själv så jag vet inte hur det ska gå till, men enligt han verkar det som att man behöver världens största skruvmejsel får att kunna skruva ut dom två skruvarna som håller fast den?
Är det någon som har gjort det och kan ge några tips?
Insex ska också funka då det är en sån innanför spåret. Men vad som helst kan funka, en 50- öring, kniv eller vad som helst faktiskt, dom där två skruvarna som håller kutsen har ett långt spår (till världens största skruvmejsel :hihi ) så att man ska kunna få av den utan att ha en verktygslåda i närheten.
Problemet är bara att dom "nyper". Man måste alltså knycka till så att man får loss dom sen kan man skruva ut dom för hand. Fast problemet är kanske redan löst?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg