Kärringen som ställer sig mitt på vägen

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Hur kommer det sig egentligen att vi fortfarande har samma hastighetsgränser för i stort sett alla fordon? En Saab 99:a med bromssträcka på tre kilometer får framföras i samma hastighet som en Tesla som i praktiken stannar av sig självt...
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
P.g.a. att den ena körs av Ove och den andra körs av Berns-Gunnar men båda faller under fragglar med en reaktionsförmåga på 2.5km :fakta
 

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
OUttA
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
En nötallergiker som har fått i sig en nöt och åker hoj till sjukan? :lol
Det är nog 0,0001% som kör för fort och har en legitim anledning till det.
Många är sååååå ledsna på alla vuxna människor som skiter i låga hastighetsbegränsningar och det kan jag förstå.
Med det sagt så kanske suicide missions a la ställa sig mitt i vägen är fel väg att gå.

Vad är problemet med att hålla 30 och 50 för vuxna människor?

Kör alltid sakta när det är 30,40 eller 50 vägar eftersom det finns en anledning till att hastighetsbegränsningen är så låg. Men att köra snabbt på 70 vägar är nog standard och det är även något motorcyklisterna inte ensamma om.

Händer ofta att jag får dra på för att inte bli omkörd av någon bilist fast jag ligger på 100 på en en 70 väg...

Man vill ju inte bli omkörd av någon som inte fattar att man måste hålla lite avstånd i sidled fast det är en MC man kör om...
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Hur kommer det sig egentligen att vi fortfarande har samma hastighetsgränser för i stort sett alla fordon? En Saab 99:a med bromssträcka på tre kilometer får framföras i samma hastighet som en Tesla som i praktiken stannar av sig självt...

Med tanke på att Saaben väger ett ton (ganska exakt) mindre än Teslan, så misstänker jag att dina siffror inte stämmer.
 

Spritelight

Medlem
Gick med
10 Apr 2015
Ort
Göteborg
Hoj
2013, Aprilia RSV4 Factory-R
En nötallergiker som har fått i sig en nöt och åker hoj till sjukan? :lol
Det är nog 0,0001% som kör för fort och har en legitim anledning till det.
Många är sååååå ledsna på alla vuxna människor som skiter i låga hastighetsbegränsningar och det kan jag förstå.
Med det sagt så kanske suicide missions a la ställa sig mitt i vägen är fel väg att gå.

Vad är problemet med att hålla 30 och 50 för vuxna människor?

Det är möjligt att inte många har en legitim anledning men det är heller inte denna människans uppgift att agera polis på eget bevåg....sådana människor är de som oftast blir ett nummer i statistiken, rätt var det är möter de på "fel" schnubbe. Kärringen hade ju bara tur att det var en något sådär normalt funtad människa som satt på hojen, kunde lika gärna varit Jackie Arklöv eller någon annan mentalt skruvad person och då hade kärringen kanske slutat i vägrenen.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top