Kärringdjävel o nära döden

oFFkeFF skrev:
Nu snackar jag får enligt lagboken, på tvåfiliga vägar är det dessutom solklart, man får inte svänga höger direkt från vänster körfält. Men visst, man ska vara på det klara med att man kan krocka om man plockar någon på insidan och man får ta ansvaret för det.

Jasså, tvåfiliga vägar... Jag mena enfiliga där bilen framför lägger sig långt till vänster med avsikten att släppa förbi bilar bak... :)
Alla gör det, och det är accepterat, tills man krockar. Dår är det fel.
Jaja, antar att BMW bilistern BB råkade ut för var en stressad moralkärring som absolut inte kunde köra om på högersidan... :rolleyes:

Utgå ifrån att alla i trafiken vill döda dej, då klarar du dej oftast... :fakta Man har lite mer koll om man har suttit på en hoj nån gång, hyperkoll vid alla högerreglar osv...iallafall jag...

Gör du fel så dör du är ett bra ordspråk när man åker hoj.

Och glöm inte att många bilister sitter och snattrar i mobilen
och käkar godis och lyssnar på radio med andra ord dom har lite dålig koll.

Det läbbigaste jag vet är fölk som tvärnitar mitt i vägen utan anledning precis som om dom vore själva på vägen.

Där jag bor finns det en skymd kurva där en taxichaffis brukar stanna o sova en stund, men de e bara o dra in kopplingen och dra på rullen när man passerar så vaknar han :D :D

Emmi skrev:
Utgå ifrån att alla i trafiken vill döda dej, då klarar du dej oftast... :fakta Man har lite mer koll om man har suttit på en hoj nån gång, hyperkoll vid alla högerreglar osv...iallafall jag...

Tänka oxå på att hojen är ruggigt mycket snabbare i accet än bilar, så om du håller på att bli "klämd" eller liknande, är det bara att peta ner en pinne och vrida på rullen.... Har hjälp mej MÅNGA gånger!! :skrämd

/FW

oFFkeFF skrev:
Det är inte för inte det flugit ett antal backspeglar från bilar i stockholmstrafiken :rolleyes:

Hur är det med ryktena om speglarna på nyare volvos? Inte är de en match mot ett par crosskängor..? (självklart siktar man långt ut på spegeln...)

Välkommen till Stockholmstrafiken Jannica. :tummenupp

Så här såg min dag ut.
* ca: 5 tillfällen då bilar bara kört rakt ut ifrån en kö framför mig
* 2 - 3 tillfällen då bilar bytt fil fast jag var bredvid
* en som slängt upp dörren när jag körde mellan bilarna
* en som trände över mig i mötande körfält på Södermälarstrand

Sen XXX antal fotgängare som bara går rakt ut i gatan när det antingen är rött för gående eller där det inte finns nått övergångställe i huvudtaget.

Tillslut bryr man sig inte.
Kör alltid efter tesen: "Dom har inte sett dig och har dom gjort det så skiter dom fullständigt i att du är där."

Ta det lungt där ute och håll dig på hjulen :tummenupp
//Emil

Jag måste säga att jag ALDRIG varit med om något dylikt. Alla bilister är så snälla mot mig och de bereder mig alltid plats :fakta .
Inte en enda gång har en bilist kört ut framför mig :tummenupp .
Stackars er Stockholmare :crash .

:hej

Bikerbitch skrev:
Jag har haft körkort i en vecka och har nästan, bara nästan hunnit skita i skinnstället av dom två icke upphetsande saker jag var med om.
I förra veckan var det en familjefar som kallade mig kärringdjävel och satte upp fingret. Vad jag hade gjort? well, jag stod tydligen i vägen då han ville köra in på en smal väg till höger fastän han stod i vänster filen och jag i mitten filen?! Bakpå satt syrran och likt sin storasyster kan hon aldrig hålla tyst, hon skrek till honom och jag bad henne vara tyst. Försöker bygga upp min lugna image som biker.

Ickeupphetsande sak numero 2.
Kör i 50km/h och har en blå BMW bakom mig. Skall svänga vänster och ger tecken, växlar ner och lägger mig till vänster utifall att bilen bakom ville köra om. Och tro mig, det ville han.
Men idioten kör om på fel sida. Innan jag hinner svänga så kör han om i full fart på vänster sida...

Vad är detta? Om någon i älvsjö kör en blå BMW som var ute o körde klockan 21.30 ikväll så ta gärna kontakt med mig...
Varför, ack varför finns det så många idiotiska bilister som fullkomligt skiter i allt? Fick även idag höra att en kille som kör bröd till vårt jobb ligger på sjukhus med amputerat ben, resultatet av en motorcykelolycka.

Bilar är fruktanstvärt hårda och jag är bara så tacksam att jag inte direkt kastade mig åt vänster för att svänga.
Då hade jag antagligen legat i min egen blodpöl utan möjlighet att kontakta någon och föräldrarna hade undrat vart jag tatt vägen..
Jag vet att det finns många såna här människor därute som kör precis som dom vill och jag kommer säkert få uppleva fler situationer. Dom nästkommande gångerna hoppas jag på att få överleva då också.
Krama varandra i trafiken och i villaområden där kör vi lungt, eller hur? Fasen, det gäller att ha örnblick när man är där ute på vägarna.

Ta hand om dom ni älskar. Livet tar slut så oerhört fort..
:(

Håller med dej tjejen! Alla HATAR OSS... men vi måste stå på oss! Köra rätt, göra rätt å undvika att bli mos! Jag håller på dej! Blir så arg ibland på bilförare så jag blir gråtfärdig innaför mitt macho-svarta visir....

Sergeant skrev:
Jag måste säga att jag ALDRIG varit med om något dylikt. Alla bilister är så snälla mot mig och de bereder mig alltid plats :fakta .

Ja, stackars oss. Det är faktiskt ett Stockholmsfenomen. Jag har kört mc i ganska många av de svenska större städerna och ett helt gäng mindre. Med undantag av Katrineholm så är bilister och motorcyklister överens i alla andra städer utom Stockholm.

Å andra sidan så kan jag säga att BMW, öppningsbar hjälm och ställ med blåa detaljer har en viss lugnande inverkan på bilister. :)

Drifter skrev:
När jag är ute och kör så utgår jag alltid från att allt och alla vill köra över mig så fort de får tillfälle.

Snacka om jobbigt, full rulle överallt. Vilket kaos det måste bli när du kör i trängseln i stan =)

Tokig skrev:
Välkommen till mc-förarnas värld...

Men det är bara att vara stentuff o bete sig som att man har ett pumphagel i ryggan. Är yrkesförare,(taxi...höhö :D ) o det finns bara ett bra sätt att ta sig fram: MITT!! :fakta

Så brukar jag köra, var tydlig i vad du sysslar med, utstråla självförtroende i din körning o kom ihåg att ingen vill krocka...
:kulspruta åt taxiförare! När jag blir president blir det skottpengar på taxibilar, iaf i Stockholm!

Kör försiktigt BB.

//Anders

Lasker skrev:

Och glöm inte att många bilister sitter och snattrar i mobilen och käkar godis och lyssnar på radio med andra ord dom har lite dålig koll.

...och läser tidningen! Såg en för bara någon dag sedan som satt och bläddrade förstrött i en tidning och kikade upp ibland för att se att han var kvar på vägen.

Jag tyckte förut att det var kul att åka omkring nere på stan, men efter att krockat med bilar två gånger på ett drygt halvår (och den första ledde till två veckor på sjukhus och fortfarande pågående rehab) så känns det mer som en överlevnadsövning att åka ner på stan. Det är bra mycket roligare att köra på småvägar (men även det är farligt) och på bana eller i skogen.

Drifter skrev:
När jag är ute och kör så utgår jag alltid från att allt och alla vill köra över mig så fort de får tillfälle.

Det verkar fungera; de gånger jag har kört åt skogen/krockat så har det helt och hållet varit mitt fel :crash

Man slipper en massa otrevliga överraskningar och det är ju det som är det viktigaste.

Det gäller att vara förbi så snabbt så att de inte ens hinner börja sikta :fakta

Är väl för att din hoj alltid står i garaget ;)

Re: Re: Kärringdjävel o nära döden

berggren_martin skrev:
Ett stalltips är att aldrig acceptera bilar nosandes i baken. Antingen kör du för sakta eller så får du gå åt sidan och släppa förbi dom. I stadstrafik gäller det däremot att vara övertydlig. Varför lämna en lucka åt vänster stor nog att passera i ovanstående situation?

/Martin

Det kallas högertrafik. Ligger man FÖR långt till vänster kallas det vänstertrafik... men vad vet jag... :D

Sergeant skrev:

Allså. Ja bor i Stockholm men har aldrig varit med om nånting sånt som ni andra pratar om. Uppslängda dörrar, bilar som bara dyker ut från köer o så vidare o så vidare..
Har ja bara haft en jävla tur eller?? :skrämd

Fan de e ju inte bra o vänja sig vid att åka hoj som vilken bilist som helst. För då kommer man åka dit så jävla HÅRT till slut.
Om man kör av nåns jävla uppslängda dörr så ryker väl kortet? Eller? :(

// Kenta

Darre skrev:
Nej det är fan otroligt, kalla mig omogen men ibland önskar man att man hadde en jävla pikka i fickan så man bara kunde rikta mot bil fan och tömma magasinet.

Kan du inte ta fram pikken innanför fickan och tömma magasinet på dem istället då?
Då lär de sig nog en läxa :D :cool:

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...