Kärring!

Nu funkar den. Kom på att det inte blev nå bra med ä i filnamnet.

oFFkeFF skrev:
Att ni ens orkar lägga er bakom och blinka med helljuset :rolleyes:

Jag kan inte tala för Oljesprut. Men jag passerade snällt på höger sida. :rolleyes:

Last edited:
Ähhh...

Sånt händer varje dag både när man kör bil och hoj..
Det finns ju en fil till höger också, slit på den..

Kul är iaf att när det är trefiligt man kör om på var sin sida samtidigt.. då brukar de bli lite osäkra..

OLJEKYLD GSXR skrev:
Man måste ju försöka, iofs så körde hon horribla 90 på 90-väg.

En snabb mcbudskurs tror jag är lämpligt, det finns så mycket annat man kan reta sig på i trafiken ändå ;)

Ja va fan...höll hon 90 så är det väl inte mycket att tjööta om? Du är väl inte direkt en ambulans på uttryckning?

(Man får faktiskt inte köra fortare än 90 på 90-väg.)

Gustav1 skrev:
Ja va fan...höll hon 90 så är det väl inte mycket att tjööta om? Du är väl inte direkt en ambulans på uttryckning?

Man måste alltså ligga och blockera vänsterfilen då???? Tänk om jag var påväg till sjukhuset med akut allergisk reaktion eller nått. Ligger du i 90 i vänsterfilen när det är tomt till höger? Dessutom var det 90 mätarfart, vilket innebär att det går lite långsammare i verklig fart, alltså VÄCK med dig från omkörningsfilen. Det står dessutom i trafikkungörelsen att man ska hålla åt höger, det fanns två filer till höger som körde fortare än henne, alltså VÄCK med dig.

Last edited:
OLJEKYLD GSXR skrev:
Man måste alltså ligga och blockera vänsterfilen då???? Tänk om jag var påväg till sjukhuset med akut allergisk reaktion eller nått. Ligger du i 90 i vänsterfilen när det är tomt till höger? Dessutom var det 90 mätarfart, vilket innebär att det går lite långsammare i verklig fart, alltså VÄCK med dig från omkörningsfilen. Det står dessutom i trafikkungörelsen att man ska hålla åt höger, det fanns två filer till höger som körde fortare än henne, alltså VÄCK med dig.

Men förlåt då. Jag slår vad om att det finns djupingar i trafiken som lägger sig i vänsterfilen för att locka till sig fortkörare för att sedan tvärnita. Spelar det då någon roll vad fan som står i trafikkungörelsen?

Var rädd om dig/er.

Finns hur mycket platssom helst på båda sidor om bilen! för det är väll inte en SL buss som kameran är moterad på??

Gustav1 skrev:

Lagen förbjuder henna att hindra din framfart i vänsterfil, även om du så ligger i 200, hon SKA flytta på sig om möjligt. :fakta

Allvarligt talat Oljekyld, "Det står dessutom i trafikkungörelsen"...? Slappna av, kör om, var glad. :)

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna