Kärlekstrubbelstråden

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ja det är ju nästan paradiset på jorden :D Synd att man är så jäkla kräsen att det finns en massa annat som måste stämma också...

Skulle tro att motsvarande dilemma gäller det täckta könet också. Om än i större utsträckning kanske?
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Har en fråga till er, då jag själv aldrig förstått mig på vad män egentligen vill ha.

Så om ni får möjlighet att välja mellan två "rätta" kvinnor för er i övrigt men med nedan olika egenheter, vilken skulle ni välja?

A. Kvinnan sköter all markservice, tvättar, städar, lägger timmar på sitt utseende, välvaxad och ser alltid ut som redo för fest. Men i gengäld accepterar hon föga ditt mc intresse och gnäller gärna över det när du dumpar stället i hallen och springer till soffan för motoGPn börjar.

B. Kvinnan som hellre meckar med sin egna hoj, har platt frisyr av hjälmen, luktar svett av stället och timmarna på hojen, orakade ben. Som tycker fredagsmys är en sväng med hojarna tillsammans och som inte prioriterar städning o dyl.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Har en fråga till er, då jag själv aldrig förstått mig på vad män egentligen vill ha.

Så om ni får möjlighet att välja mellan två "rätta" kvinnor för er i övrigt men med nedan olika egenheter, vilken skulle ni välja?

A. Kvinnan sköter all markservice, tvättar, städar, lägger timmar på sitt utseende, välvaxad och ser alltid ut som redo för fest. Men i gengäld accepterar hon föga ditt mc intresse och gnäller gärna över det när du dumpar stället i hallen och springer till soffan för motoGPn börjar.

B. Kvinnan som hellre meckar med sin egna hoj, har platt frisyr av hjälmen, luktar svett av stället och timmarna på hojen, orakade ben. Som tycker fredagsmys är en sväng med hojarna tillsammans och som inte prioriterar städning o dyl.

C. Som alternativ A på vintern och alternativ B på sommaren. Samt står ut med ens små egenheter. :D

Skämt åsido. Måste allt vara så polariserat? Räcker ju i mångt och mycket med att man ger varandra litet svängrum till sina intressen. Egentid annat än att behöva låsa in sig på muggen för att få litet andrum, om man säger så. Sen kanske värderingar bör delas så att man inte hamnar i konflikter för ofta med varandra.

Förhållanden är litet som att ha ett jobb, om man inte trivs fyra av fem dagar så ska man byta.

Floskeltopp slut!
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Så om ni får möjlighet att välja mellan två "rätta" kvinnor för er i övrigt men med nedan olika egenheter, vilken skulle ni välja?
A, utan att tveka!

Hon får gnälla bäst hon vill och har rätt till det precis som att jag skulle gnälla och ha rätt till det om hon hade hästar som intresse och kom hem och luktade stall.

Man måste inte göra allt tillsammans och ha precis samma intressen liksom
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Har en fråga till er, då jag själv aldrig förstått mig på vad män egentligen vill ha.

Så om ni får möjlighet att välja mellan två "rätta" kvinnor för er i övrigt men med nedan olika egenheter, vilken skulle ni välja?

A. Kvinnan sköter all markservice, tvättar, städar, lägger timmar på sitt utseende, välvaxad och ser alltid ut som redo för fest. Men i gengäld accepterar hon föga ditt mc intresse och gnäller gärna över det när du dumpar stället i hallen och springer till soffan för motoGPn börjar.

B. Kvinnan som hellre meckar med sin egna hoj, har platt frisyr av hjälmen, luktar svett av stället och timmarna på hojen, orakade ben. Som tycker fredagsmys är en sväng med hojarna tillsammans och som inte prioriterar städning o dyl.

Ingen av dem känns rätt.

C. Kvinnan och jag hjälps åt med markservicen (vilket inkluderar mecka med bil eller motorcykel). Ibland behöver man ju mer än två händer. Lägger inte timmar på sitt utseende, men bryr sig såklart om det och har helst inte håriga ben. Platt frisyr på grund av hjälm funkar såklart. Lukta svett efter timmar i skinnställ funkar också. Man kan ju faktiskt duscha när tillfälle ges och ska man ut på fest så fixar hon väl håret precis som jag gör? Städning är tråkigt, livet är kort, men det behöver ju inte vara fullständigt kaos hemma, så hjälps man åt att städa så får båda tid att köra hoj också. MotoGP behöver hon inte vara intresserad av, lika lite som jag av det hon tittar på, så länge man inte bor framför TV:n.

Att hitta någon att ha en relation med innebär väl inte att man ska behöva välja och välja bort en massa saker? Finns troligtvis någon som är helt rätt, istället för halvrätt. Gäller bara att hitta henne. Vilket i och för sig är en omöjlighet. :gnissla
 

LilleTommy

Min hoj är en sporthoj va?
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Bollebygd
Hoj
Triumph Bonneville T100, Triumph Sprint ST, Husqvarna 256A
Ingen av dem känns rätt.

C. Kvinnan och jag hjälps åt med markservicen (vilket inkluderar mecka med bil eller motorcykel). Ibland behöver man ju mer än två händer. Lägger inte timmar på sitt utseende, men bryr sig såklart om det och har helst inte håriga ben. Platt frisyr på grund av hjälm funkar såklart. Lukta svett efter timmar i skinnställ funkar också. Man kan ju faktiskt duscha när tillfälle ges och ska man ut på fest så fixar hon väl håret precis som jag gör? Städning är tråkigt, livet är kort, men det behöver ju inte vara fullständigt kaos hemma, så hjälps man åt att städa så får båda tid att köra hoj också. MotoGP behöver hon inte vara intresserad av, lika lite som jag av det hon tittar på, så länge man inte bor framför TV:n.

Att hitta någon att ha en relation med innebär väl inte att man ska behöva välja och välja bort en massa saker? Finns troligtvis någon som är helt rätt, istället för halvrätt. Gäller bara att hitta henne. Vilket i och för sig är en omöjlighet. :gnissla


Bra skrivet! :tummenupp så ska det vara...men frågan är ju, vart finns ju den tjejen :)
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Palle, sluta skriva om mig! :tungan :D hahaha....nä d e väl ungefär samma kriterier som gäller för killen men ändå ska d vara så svårt tråkigt nog. de flesta killar är spm johan (liquid-shadow). Vill ha en pinuppa hemma som städar o daddar killen.


Ingen av dem känns rätt.

C. Kvinnan och jag hjälps åt med markservicen (vilket inkluderar mecka med bil eller motorcykel). Ibland behöver man ju mer än två händer. Lägger inte timmar på sitt utseende, men bryr sig såklart om det och har helst inte håriga ben. Platt frisyr på grund av hjälm funkar såklart. Lukta svett efter timmar i skinnställ funkar också. Man kan ju faktiskt duscha när tillfälle ges och ska man ut på fest så fixar hon väl håret precis som jag gör? Städning är tråkigt, livet är kort, men det behöver ju inte vara fullständigt kaos hemma, så hjälps man åt att städa så får båda tid att köra hoj också. MotoGP behöver hon inte vara intresserad av, lika lite som jag av det hon tittar på, så länge man inte bor framför TV:n.

Att hitta någon att ha en relation med innebär väl inte att man ska behöva välja och välja bort en massa saker? Finns troligtvis någon som är helt rätt, istället för halvrätt. Gäller bara att hitta henne. Vilket i och för sig är en omöjlighet. :gnissla
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
de flesta killar är spm johan (liquid-shadow). Vill ha en pinuppa hemma som städar o daddar killen.
Det handlar inte primärt om städning eller att dadda killen. De flesta killar vill trots allt ha en tjej som är feminin och utstrålar/förmedlar den kvinnliga energin i ett förhållande.

Nu ska jag inte kasta sten i glashus, men för de allra flesta killar, framförallt de som inte hänger på SH, så är det definitivt inte pluspoäng att en tjej är oljig om händerna från att ha mekat, osminkad och har håriga ben.

Ska man vara politiskt inkorrekt och klassificera motorcykelintresse så är det ett maskulint intresse. Naturligt då blir ju att tjejer som har det eller väldigt många andra "maskulina" egenskaper/intressen då lätt bli "en av grabbarna" och får/har många killkompisar. För henne blir det lite svårare att hitta en kille, framförallt om han inte har samma brinnande "maskulina" intresse som henne.

Mina två cents... men då är jag ju singel! ;)
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
hahah du e singel för du väljer det! Vi har träffats ett par gånger och jag VET att du inte har svårt att fixa brudar. ;) Säger inte mer.....:arsele

Men jo, jag förstår helt klart hur du menar. Fått uppleva det ett par gånger. Dock tycker jag ändå jag är rätt tjejig. Tycker inte jag är butchig eller väldigt killig. Svårt att förklara, samt att när jag är med en kille så är jag ännu mer tjejig då jag gärna vill vara den feminina i ett förhållande. :D

O ja rakar fan mina ben! Armhålorna oxå, plus skägget o mustaschen med! :D:D


Det handlar inte primärt om städning eller att dadda killen. De flesta killar vill trots allt ha en tjej som är feminin och utstrålar/förmedlar den kvinnliga energin i ett förhållande.

Nu ska jag inte kasta sten i glashus, men för de allra flesta killar, framförallt de som inte hänger på SH, så är det definitivt inte pluspoäng att en tjej är oljig om händerna från att ha mekat, osminkad och har håriga ben.

Ska man vara politiskt inkorrekt och klassificera motorcykelintresse så är det ett maskulint intresse. Naturligt då blir ju att tjejer som har det eller väldigt många andra "maskulina" egenskaper/intressen då lätt bli "en av grabbarna" och får/har många killkompisar. För henne blir det lite svårare att hitta en kille, framförallt om han inte har samma brinnande "maskulina" intresse som henne.

Mina två cents... men då är jag ju singel! ;)
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
hahah du e singel för du väljer det! Vi har träffats ett par gånger och jag VET att du inte har svårt att fixa brudar. ;) Säger inte mer.....:arsele
Hysssch! ;)

Men jo, jag förstår helt klart hur du menar. Fått uppleva det ett par gånger. Dock tycker jag ändå jag är rätt tjejig. Tycker inte jag är butchig eller väldigt killig. Svårt att förklara, samt att när jag är med en kille så är jag ännu mer tjejig då jag gärna vill vara den feminina i ett förhållande. :D

O ja rakar fan mina ben! Armhålorna oxå, plus skägget o mustaschen med! :D:D
Citerade dig men menade det inte till dig utan givetvis en generaliering.
Jag har ju aldrig fått se dina ben :tungan
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
PRECIS!!! Mina vänner (både killar och tjejer, som inte kör hoj) hävdar att jag är varje mans dröm för mitt hojintresse, och inte faan gnäller jag om städningen, o är dt motoGP går det före släktmiddag, välvaxad, sköter alltid om mitt hår o naglar (okej, lite oljig ibland men man kan ju inte få fransk manikyr att se snygg ut när man pillat på hojen, det går bara inte) och duschar i alla fall varje dag. Låter ju bra....

MEEEEEEEEEN så kommer ändå det faktumet att jag är singel sen många år. :confused:

Det ni säger också är att ni vill ha fördelarna från båda beskrivna alternativ (och ja jag vet att de är två ytterligheter) men det var ju bara en som vågade ta ställning och välja ett alternativ. Ni andra väljer att plocka russinen ur båda kakorna och så vill ni äta upp kakorna och ändå behålla dom på nått vis. Tror ändå det handlar om att en kvinna som vet vad hon vill och tar för sig i en mansdominerad värld skrämmer män mer än hinhåle själv.

ELLER så är det så att män alltid vill ha ett alternativ C som inte liksom finns att välja mellan... dvs när ni hittat tjejen som är precis som ni beskrev i alt C så vill ha alternativ D... så kan det va... hmmm... Nä, jag är mig själv då och inget alternativ alls .... MOHAHAHAAA

men om någon kommer på vad män egentligen vill ha, skicka mig ett pm tack :D
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Så är nog de flesta tjejer som kör hoj. :) skillnaden mellan "oss" och de "vanliga" tjejerna är väl just att vi vågar stå på egna ben, vågar ta för oss och tillåter inte andra trampa på oss. Vi ställer oss helt enkelt inte i ledet som de flesta tjejer gör.

Tror inte det är vårt motorintresse som avskräcker, då i princip alla jag mött tycker det är sjukt härligt med en tjej som kör hoj. Coolt o sexigt! ;)



PRECIS!!! Mina vänner (både killar och tjejer, som inte kör hoj) hävdar att jag är varje mans dröm för mitt hojintresse, och inte faan gnäller jag om städningen, o är dt motoGP går det före släktmiddag, välvaxad, sköter alltid om mitt hår o naglar (okej, lite oljig ibland men man kan ju inte få fransk manikyr att se snygg ut när man pillat på hojen, det går bara inte) och duschar i alla fall varje dag. Låter ju bra....

MEEEEEEEEEN så kommer ändå det faktumet att jag är singel sen många år. :confused:

Det ni säger också är att ni vill ha fördelarna från båda beskrivna alternativ (och ja jag vet att de är två ytterligheter) men det var ju bara en som vågade ta ställning och välja ett alternativ. Ni andra väljer att plocka russinen ur båda kakorna och så vill ni äta upp kakorna och ändå behålla dom på nått vis. Tror ändå det handlar om att en kvinna som vet vad hon vill och tar för sig i en mansdominerad värld skrämmer män mer än hinhåle själv.

ELLER så är det så att män alltid vill ha ett alternativ C som inte liksom finns att välja mellan... dvs när ni hittat tjejen som är precis som ni beskrev i alt C så vill ha alternativ D... så kan det va... hmmm... Nä, jag är mig själv då och inget alternativ alls .... MOHAHAHAAA

men om någon kommer på vad män egentligen vill ha, skicka mig ett pm tack :D
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Haha :börjarletaiandratrådarsmiley

Vad är ett liv utan SH? :O

det var roligt i början, inte nu längre. sh är jävligt bra, har fått sjukt många bra vänner via denna sajten. :)

du har väl redan gått igenom sh.s viktigaste tråd?! :tungan :D poppat upp massa :gilla hos mig iaf. hahahaha
 

sockan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Västervik
Hoj
Kawasaki zxr 400
det var roligt i början, inte nu längre. sh är jävligt bra, har fått sjukt många bra vänner via denna sajten. :)

du har väl redan gått igenom sh.s viktigaste tråd?! :tungan :D poppat upp massa :gilla hos mig iaf. hahahaha

Sån tur att jag är i början då! Den viktigaste tråden är avklarad ja ;) Dvs "Vad säger ni killar?" Så nu har jag börjat nosa på andra trådar när vädret suger (MCn har vattenfobi) och andras Kärlekstrubbel är alltid kul!
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Sån tur att jag är i början då! Den viktigaste tråden är avklarad ja ;) Dvs "Vad säger ni killar?" Så nu har jag börjat nosa på andra trådar när vädret suger (MCn har vattenfobi) och andras Kärlekstrubbel är alltid kul!

Du ska få en liten ordlista så du lätt kan kommunicera med folk här.

:ligga betyder Hej!
:borra betyder ligga?

Dubbelmoral är standard och har du inte det så lär du dig det här på sh. :D

Gamla rävar i gamet, feel free att lägga till i listan! :tummenupp :D
 

sockan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Västervik
Hoj
Kawasaki zxr 400
Du ska få en liten ordlista så du lätt kan kommunicera med folk här.

:ligga betyder Hej!
:borra betyder ligga?

Dubbelmoral är standard och har du inte det så lär du dig det här på sh. :D

Gamla rävar i gamet, feel free att lägga till i listan! :tummenupp :D

Haha, så bra att jag nu vet det väsentligaste då, tack :)

Jag klarar mig nog fint skulle jag tro men nu är vädret bra och då får man inte sitta inne på SH! Tjohej
 

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Ort
Uppsala
Hoj
R1
Hej Bullen! Jag har ett kärleksbekymmer. Träffar för närvarande 3(läs 4) st tjejer och vet inte vad jag ska göra. Nybliven singel så klart man testar lite olika vatten, inget seriöst än så länge. Det värsta är ju att jag är kär i min kompis som har kille, men är samtidigt intresserad av hennes kompis! Hur ska jag göra för att få alla dessa tjejer att bli sams och komma till ro med att dom får snällt dela?? :( Tack för svar!
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top