kärlek

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
Att hojen får sin beskärda del av kärlek är det väl ingen tvekan om, men bilen känner sig nog lite åsidosatt :) På något sätt så gick dessa bromsar igenom besiktningen för ett par månader sen :confused: , men efter att ett "svagt" missljud uppstått så kände jag mig tvingad att "kela" lite med bilen :) Jag tror jag hittade orsaken till missljudet i varje fall...

Bifogat

• DSCN3672.JPG
    DSCN3672.JPG
    139.7 KB · Visningar: 78
  • DSCN3673.JPG
    DSCN3673.JPG
    121.9 KB · Visningar: 73
  • DSCN3674.JPG
    DSCN3674.JPG
    134.8 KB · Visningar: 94
  • DSCN3685.JPG
    DSCN3685.JPG
    105 KB · Visningar: 81
Bromsar du aldrig när du är ute och kör?

Nu först ?!

Det måste vara minst en månad sedan jag påpekade detta "problem" ..... :tungan

//B

Bear skrev:
Nu först ?!

Det måste vara minst en månad sedan jag påpekade detta "problem" ..... :tungan

//B

När du påpekade detta så var det långt ifrån ett problem. Men det kunde tydligen bli värre :3freak

jesper skrev:
Jag tror jag hittade orsaken till missljudet i varje fall...

LÄCKERT!!! :yoparty

Själv fick jag slipa ner kanterna på trummerna när jag skulle ha dit nya backar. Lite pyssel är det ju alltid men ack så fint det blir efteråt. :tummenupp

Ser ut som du hade riktigt roligt =) Men fint o bra blev det säkert när du var klar ;) Och va skönt det känns när man fått armbågen ur ryggslutet :D

Grattis! versta bromsarna jag någonsin sett!! det kan ju inte bromsat spesielt mycket det dar..det blev at byta altihopa?..

ursakta jag bara måste fråga; har bilen varit på havets botten i några månader? :)

Arctic#1 skrev:
Grattis! versta bromsarna jag någonsin sett!! det kan ju inte bromsat spesielt mycket det dar..det blev at byta altihopa?..

ursakta jag bara måste fråga; har bilen varit på havets botten i några månader? :)

Mmjo, kändes som en bra idé att byta både skivor och belägg. Men den blev som sagt godkänd på besiktningen i höstas, dom anmärkte bara på att bakbromsarna pulserade lite... Har inte besökt havets botten vad jag kan komma ihåg, men med tanke på hur det såg ut så kan man ju fundera :tungan

Bosse Bildoktorn skrev:
Alla metalldelar som gnor mot varandra bör smörjas med kopparfett, annars är risken stor att systemet rostar fast.

Ska man tolka detta som att man ska smörja skivorna med kopparpasta? Spontant skulle jag säga att det är en ganska dålig idé :D

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025