Kära dagbok...

• Thread starter Thread starter Tommy.exe
  • Start date Start date
hade en 740 med liknan de bekymmer på jobbet idag, vägrade komma över 3000rpm. då började motorn bara låta "poff" "tjoff" men aldrid nära att dö, mest som om ett varvstopp slog till. på den var det motorstyrenheten som var rökt. men du kanske har en gammal hederlig förknasarbil? du kanske spräckte membranet isf

Min låter inte "poff" "tjoff" ( :hihi).
Den låter inte alls... den planar ut vid 3000 å slutar dra.
Jag är forf inne på luftmängdsmätaren... ska se om ja orkar titta på bilen imorrn. Idag var det alldeles för fint väder.

Ljuddämpare som säckat alternativt katalysator som säckat.
Har haft samma fenomen på ett par gamla skrotfårrdar jag ägt en gång i tiden.

Mina 2 pence.

Men vaffan.. jag har haft hur många 740-bilar som helst, dom flesta med trasiga avgassystem men dom har ju funkat "väl" iaf :va :confused:
Det skulle då vara att lambdan får fel värden och ställer till det?
Det finns nån läcka på systemet får jag ju erkänna men inte så att det stör...

Har varit med om samma fel jag med, en gång på en nybyggd rallybil med budget ljuddämpare, den blev till slut så svag att den fick bärgas.

En gång på en av mina gamla Saabar, det enda som märktes var att ljudet blev dovare och bilen något slöare möjligtvis, tills jag kom hem och det hängde en 6meter lång korv av dämparull bakom bilen....

Den gick flera år till efter att jag hade dragit ut det sista ur röret...

E* Ni måste såklart mena att den har blivit täppt? Att ullen har lossnat och täppt till den? Hmmm... den tar vi. Det lät billigt :)

E* Ni måste såklart mena att den har blivit täppt? Att ullen har lossnat och täppt till den? Hmmm... den tar vi. Det lät billigt :)

Precis, "röret" som ullen är lindad runt har rostat upp och en ullboll täpper till utblåset, men i mitt fall lindade den ut sig genom röret istället....

Precis, "röret" som ullen är lindad runt har rostat upp och en ullboll täpper till utblåset, men i mitt fall lindade den ut sig genom röret istället....

Idag tog jag tag i det gamla härket. Plockade bort katten och körde en repa runt kvarteret. Grannarna var inte så imponerade. :va

Problemet kvarstår, fler tips? Kan kamremmen ha kuggat över lite?
Det känns som att det felet stämmer väl övens med min våldsamma behandling av nämnda härke?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park