Kär i GSX-R -85

Frolicc

Ny medlem
Gick med
14 May 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Suzuki SV650S, Suzuki GSX 400 FWS
Fick se en ensam och övergiven GSX-R 750 av den fina årsmodellen 85. Shit va snygg!:kär

Är det ett bra köp och vad är ett bra pris för en i "orginalskick" med sunkig orginallack? Vad är vanliga fel på de där hojarna? Har inte kollat på den så jättenoga då ägaren inte var anträffbar utan den står hos någon annan men till salu är den. Dock visste de ej om skick eller pris. (Mer än att den går och körs ibland)

Men är det något att ha? Eller kommer den rasa ihop? Går de att köra eller duger de enbart till att stå i en glasmonter och samla damm? Jag kommer absolut köra den. Gärna posera varje dag med den på stan om det får den att trivas. Jag kommer bara köra lugnt med den och i övrigt ge den ett bra hem. Kommer ABSOLUT inte att bygga steetfighter! Hjälp mig att övertyga mig själv att köpa den. Om köp är en dum idé, övertyga mig om att låta bli!
 
Mmmmm....fin fina grejer de! Har haft en sån, fast i Überfighter-utförande:yoparty
Härlig motorkaraktär vettu:tummenupp
 
har haft en sån !
gsx-r motorerna är mycket bra! inte så mycket som går sönder på en sån
den är känslig för slitage styrlager, svinglager m,m , men håller du allt i bra skick så är det inga problem det enda som säckade ihop på min var bakre stötdämpare!

den håller att åka på om du inte vill bura in den i en glas monter:D
bra köp:tummenupp
 
Mycket trevlig hoj. 750n är lite halvvek i ramen men knip med knäna så löser det sig. ;)
Sen tjackar du en låda motordelar av mig och bygger ihop en 1100-motor och hänger i ramen. :tummenupp
 
UltraMarine skrev:
2424543 Ett problem var att svingen var för kort på dessa.


om alla lager och däck m,m är i bra skick så är det inte så farligt men den har klart tendenser till nervöst beteende 86 blev svingen längre om det hjälpte till något kan man ju undra?
 
Om priset är vettig, KÖP.
Härliga hojar, har visserligen inte haft nån 750 men är inne på min andra 1100 nu.
 
Om du siktar på att återföra den till sin forna glans så finns det polare att hitta på classicsuzuki.com som håller på med dom tidiga generationerna.
Samtidigt kan du ju hänga med sporthoj.com-åkarna när andan faller på, det är en mångsidig modell det där :)
Som alltid tjänar man på att satsa på så fint exemplar man kan tänka sig betala för. En 85:a för 15000 kan behöva 15000 till innan du blir nöjd med den, medan ett exemplar för 25000 kanske redan har de förbättringarna gjorda.
Som t ex min 88:a köpte jag för 20K. Men det tog inte lång tid förrän jag hade spenderat 15K till på den. Och säljer jag den så vore den en typisk 25K-hoj på sin höjd. Medan om du köper en för 15K så är chansen att den ägaren inte lagt ner så mkt utan säljer för att den börjar kännas sliten.
 
Försök hitta en i fint orginalskick, det finns många vrak tyvärr.
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top