Känslomässiga stunder vi minns..

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Tänkte att vi kan lägga upp klipp eller skriva om tillfällen ni minns som berörde. Det kan vara sport, livespelning, mord, olyckor m.m, som många andra kanske minns. Inte personliga saker alltså... Utan som berörde många...

Jag börjar med VM -94 då jag var 18 bast och var på gotland och njöt av både värmen och fotbollsfebern som var... :yoparty

http://www.youtube.com/watch?v=s4FYXqhAFaM

Last edited:
Ja, Ronnies krash glömmer jag aldrig. Såg den direkt på TV.
Jag minns jag hade en jätteaffish lika lång som sängen med Ronnie i hans Lotus.

Väntar ivrigt på palmemordet....

Palmemordet var en av vårat lands större händelser, så ja, det är en stund man minns.

Oavsett politisk ståndpunkt.

Ubåten i Hårsfjärden är en annan

Sen kommer ju en massa personliga grejer, men vi kan skippa dom för alla som har barn kommer att skriva deras födelse, alla som har förlorat en nära kommer att skriva det osv osv...

Tsunamin på juldagen. Flög hem efter julfirande i Finland och då var det en större grupp som var på väg hem till Sverige från katastrofen. Fruktansvärt att se barn i sällskap med vuxna som inte var deras föräldrar, klädda i t-shirt och shorts på Vanda flygplats i mellandagarna. Alla saknade papper, inget mer med sig än det dom stod och gick i.

Den synen kommer jag aldrig glömma.

9/11... stod i styrelserummet på jobbet och såg live på CNN hur andra planet körde in i andra tornet... vi hade några direktörer på Manhattan då och några skulle ha möten i WTC ungefär då, var inge najs alls att se det live och även tänka på de man kände.
Nu gick det bra för de vi hade där då de ändrat mötesplats i all hast.

Annars när morfar gick bort, honom har jag alltid sett upp till... min första son är döpt efter honom.

Last edited:
Inte lika mycket eld och död, men frågan är väl inte om Kenny Bräcks krasch var mer
spektakulär.

Fast kanske är det sånt här man blir mer känslosam av:

Trang Bang, Vietnam, 1972.
[YOUTUBE-ID]Ev2dEqrN4i0[/YOUTUBE-ID]

Port-au-Prince, Haiti, 2010.
[YOUTUBE-ID]X-66Oh8wznM[/YOUTUBE-ID]

9/11 var en stor sak..

Men det som nästan tagit hårdast på mig var Göteborgskravallerna.. Var hemma då och följde allt på TVn från början till slut så länge det var aktuellt. Jag har sällan varit så ledsen och besviken över det mänskliga släktet.

Det var den händelse som fick mig att överge tanken om demokrati som ett vettigt samhällssystem. Får såna idioter rösta så är det bara inte rätt!

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år