Känsligt registreringsnummer?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag har en liten fundering....

Varför gör alla så mycket för att dölja sina reg-plåtar? Överallt där bilder på hojar finns ser man skuggade registreringsplåtar olika fint gjort i något bildprogram

Varför vill ni inte att någon annan ska se ert registreringsnummer? Det är ju öppet för allmän åskådan varje gång ni tar ut hojen ur garaget?!

Är det för att ni är rädda att någon kollar upp ägare och adress å snor hojen eller vad?

Last edited:
Många gör det ju pga stöldrisken. Men har man inte hojen på eller i anslutning till den adress där man är skriven så hjälper man ju ändå ingen tjuv att hitta den genom att visa det.

En annan anledning kan ju vara att Pelle 18 år inte vill bli uthängd som skenförsäkrare då hans hoj är skriven på pappa Lars-Göran 51 år.

korvgubbe skrev:
Varför vill ni inte att någon annan ska se ert registreringsnummer? Det är ju öppet för almän åskådan varje gång ni tar ut hojen ur garaget?!

Är det för att ni är rädda att någon kollar upp ägare och adress å snor hojen elelr vad?

Japp.
Har man "orginal orginal" hoj, så kan det ju kvitta, för du får ut en exakt likadan på försäkringen, med lägre mil på mätaren :tummenupp

Men, de flesta har ju "personligfierat" sina älsklingar. Och vad vi har gjort skriver vi här på forumet - skryter och har oss... :p

En smart person kan ju lägga ihop 1+1 och se där, fet hoje ,feta(dyra) moddar och den står på Strandgatan 9b, och om jag minns rätt så står den på gatan, eller var det en car port??

;)

Och sedan skäl två.
På många bilder så gör man saker som kasnke inte är helt enligt vad de Blå tycker, och då vill man inte ah fotobevis mot sig i rättsalen.

Skäl 3.
På bana gäller inte alla försäkringar och lägger man sig där vill kanske de som i övrigt har helförsäkring kanske fuska till det och ta ut det på försäkringen i alla fall (Jag har bara halv så bespara mig...)

Finns säkert fler skäl. Några kanske kör falsk skyltat, och vill inte skylta med det... :lol

Silwer skrev:
Man kan få mycket uppgifter om en person bara genom regnumret.

Jag förstår folk som inte visar upp numret iaf.

Kan man inte ordna så att reg nr blir hemligt för allmänheten?

More skrev:
Kan man inte ordna så att reg nr blir hemligt för allmänheten?

Jag skulle inte vilja att det blev hemligt.. hur ska man då kunna kontrollera hur många som ägt, vem som äger ett fordon man ska köpa t.ex.

korvgubbe skrev:

Varför gör alla så mycket för att dölja sina reg-plåtar?

Jag gör det av rädsla för klåfingriga klåpare som vill göra ett ägarbyte på mina grejjor.

-better safe than sorry-

korvgubbe skrev:

Varför gör alla så mycket för att dölja sina reg-plåtar? Överallt där bilder på hojar finns ser man skuggade registreringsplåtar olika fint gjort i något bildprogram

Varför vill ni inte att någon annan ska se ert registreringsnummer? Det är ju öppet för allmän åskådan varje gång ni tar ut hojen ur garaget?!

Är det för att ni är rädda att någon kollar upp ägare och adress å snor hojen eller vad?

man sätter plåten på det ställe som den syns minst på för att den är FUL!

Stöldrisken är den enda anledningen för mig. Klart man inte vill skylta med det i onödan. Ska nån köpa den senare får de numret via telefon eller mail.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...