Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
då e det ju inte så lätt att ställa sig framför honom för att få han att stanna bilen. Men jag hävdar iaf att det inte är hur lätt som helst att bara klubba ihjäl ett djur. Du behöver absolut inte anklaga dig själv . Jag trodde du satt i samma bil och tyckte att isf kunde du ju sagt till han, men nu var ni ju inte i samma bil. Jag anklagar inte han heller för jag hade nog inte ens klarat att köra över det. Jag hade nog gjort som jag gjorde med räven jag körde på, tagit den till veterinär......Vägra vurpa skrev:Ravetrancer: Vi hade varsin bil. Jag kom först på plats och ringde honom. Han kom 2 minuter efter mig i ilfart.
Men jag hade inte en susning om att han skulle köra på det. Trodde helt naturligt att han bara stannar bilen, går ut och slår ihjäl det.
Men visst, klart att vi båda är skyldiga, det är ju precis det jag anklagar mig själv för.
Badkarma skrev:Men va fan gå ut och nyp djuret med ett fälgkors. Sitta och köra över det gång på gång. Sanslöst, men har man bott i en garderob hela livet så....


Shitbreak skrev:Veckans I-lands problem???????????![]()
HAYABUSAHENKE skrev:JA ,, ha ha va ska man säga.
Ja håller med Eazy D, d e ju ett djur. Djuret mår ju troligvis bäst av att avliva det. Nu va jag desvärre inte på plats när detta hände, men o rädda djuret lät inte som ett alternativ.
Vi är ju alla olika känsliga när det gäller olika saker,för mig o troligtvis Easy D, så är inte ett djur så högt upp på listan.
Om ja tex jämför en våldtäkt, med denna berättelse, så är rådjuret inte ens värd en tanke från min sida.
Egentligen förstår ja inte va ni pratar om, djuret måste ju dödas? Det är väl ingen stor grej med det?
Är ni med på hur "vi" tänker?
Kul med lite disskusions trådar,lika men ändå så olika. Kör försiktigt.![]()
Den dagen är inte här för vissa som tex mig...Dioxin skrev:"HAHA"????![]()
:kocko
Leonardo daVinci har sagt såhär:
"Den dagen kommer när ett djurs liv kommer att vara lika dyrbar som en människas..."
Flamma77 skrev:/Flamma - inte bara hojtokig utan även veterinärstudent.![]()
) som finns. När de tar samma väg "minns" vi.

EazyD skrev:Den dagen är inte här för vissa som tex mig...

Dioxin skrev:Alla kan förbättra sig, tom du![]()
c9h13no3 skrev:Tänkte att det var onödigt att citera allt...![]()
Tackar för informationen. Jag kan vara felunderrättad, känns ju även lite som att jägarexamen och veterinärstudier inte direkt går hand i hand heh... Även om skillnaden, eller syftet, inte är helt olika.

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |