Har en ZXR400 som medför lite problem.
Den slutar dra när den närmar sig 8000 varv. Efter det är det bara blää. Känns som en strypsats vore på plats. Men så är inte fallet, då jag öppnat förgasarna och letat efter brickor. Allt är original. Det enda som måhända kunna vara dåligt är att förgasarna går att jucka fram och tillbaka relativt mycket.
Plockade även bort ljuddämparen idag. Skulle starta och jag trodde jag stod i en evighet och att batteriet skulle dö. Men det bara tuffade på och på, på startmotorn. Till slut, efter 5 minuter (lite överdrift) så blöddra den igång. Kallt och äckligt idag.
Testade varva utan ljuddämpare, blödder och mer blödder. Kändes inte bra i gången alls. Installerade sedan en sprucken ljuddämpare i tron om att den ny-begagnade som var hel kanske täppte igen för mycket. Men det var ingen skillnad. Slutade dra på samma sätt som tidigare.
Det var för kallt för att meka idag. Så nu vill jag rådfråga här innan jag sliter isär något.
Vad kan vara fel?
Historien bakom är att den har plockats isär och renoverats inuti från rost i toppen o diverse annat (kommer inte ihåg exakt vad). Jag kommer inte ihåg hur den var när jag köpte den. Jag provkörde men gasade inte direkt mycket. Har en aning om att den var likadan då.
Den slutar dra när den närmar sig 8000 varv. Efter det är det bara blää. Känns som en strypsats vore på plats. Men så är inte fallet, då jag öppnat förgasarna och letat efter brickor. Allt är original. Det enda som måhända kunna vara dåligt är att förgasarna går att jucka fram och tillbaka relativt mycket.
Plockade även bort ljuddämparen idag. Skulle starta och jag trodde jag stod i en evighet och att batteriet skulle dö. Men det bara tuffade på och på, på startmotorn. Till slut, efter 5 minuter (lite överdrift) så blöddra den igång. Kallt och äckligt idag.
Testade varva utan ljuddämpare, blödder och mer blödder. Kändes inte bra i gången alls. Installerade sedan en sprucken ljuddämpare i tron om att den ny-begagnade som var hel kanske täppte igen för mycket. Men det var ingen skillnad. Slutade dra på samma sätt som tidigare.
Det var för kallt för att meka idag. Så nu vill jag rådfråga här innan jag sliter isär något.
Vad kan vara fel?
Historien bakom är att den har plockats isär och renoverats inuti från rost i toppen o diverse annat (kommer inte ihåg exakt vad). Jag kommer inte ihåg hur den var när jag köpte den. Jag provkörde men gasade inte direkt mycket. Har en aning om att den var likadan då.