Känns som att framhjulet är löst

Men känslan av att ditt framhjul är löst kommer inte att påverkas av att du byter ut din gamla 5w mot 15w olja i gaffeln ändå. Troligtvis skulle du inte ens känna någon skillnad om du bytte ut ny 5w olja mot ny 15w olja heller. Kör du inte hårt/bana med hojen slits inte heller oljan så fort.

Nej glöm alla tokiga idéer du har nu och byt däcken eller gilla läget och kör slut dom.

Jag har själv trott att framhjulet varit löst flera ggr, stannat och ryckt i det! Hjärnspöken!!! Numera känner jag om det är lufttrycket som är för högt/för lågt och åker direkt till bensinmacken eller in i depån vid bankörning och justerar.

Mvh Andreas

Jag stör mig ofta på trådar som så att säga dött mitt i utan något avslut; någon ställer en fråga, får ett par hjälpsamma svar, och sen händer inget. Så jag tänkte meddela lite hur det gått med mitt trilskande framdäck.

Efter att ha läst 4Lifes kommentarer om däcktrycket så beslutade jag mig för att experimentera lite.

Kollade först att jag hade rätt tryck enligt manualen, och det hade jag. Provade att öka trycket lite, då blev hojen extremt kvickstyrd, nästan lite orolig. Dessutom blev den ännu mer känslig för ojämnt underlag så det var inte bra.

Provade sen att sänka trycket då, blev den bättre :) Sen sänkte jag lite till då blev den seg läbbig och liksom klistrig mot asfalten. Det gillade jag inte alls. Efter att ha provat lite olika tryck så stannade jag ca ett hekto under vad manualen rekommenderar. Där känns den så bra som den kan göra tycker jag. Nu är det bara att köra slut på de här däcken och skaffa nått nytt och bättre. Antingen hoj eller däck :D

:tummenupp Läste nu din redigering dessutom, hade säkert missat det innan. Klart att har du kört med skjut väldigt mkt innan och vant dig vid det så bör ju hojen känns lite annorlunda...

Hur som bra att du testade litw olika däcktryck! Har du jämfört däcktrycket med rekommendationer från däcktillberkaren. Det behöver inte vara samma som hoj tillverkarens. Jag har aldrig kollat vad instruktionsboken säger, går på däcktillverkarens rek.

Hallå Robban

Problemet sitter nog i lite slitna däck ska du se , min är grymt svajig på vita linjer mm nu och jag har haft av
fälgar och sving för att kolla lagerna och alla är bra men mina däck är inte bra så blir nog nya i vinter .

Man kan ju också kolla att bakhjulet sitter rakt. Om hjulen inte spårar så blir det en liknande effekt som plattslitna däck.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman