känner ni de grabbar?!

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
känner ni? känner ni grabbar?! det e vår i sundsvall!!!

undra vart mitt motard intresse komma ifrån
har aldrig åkt cross/enduro innan, aldrig ens sutti på en förän sommarn 2003, då köpte man en ktm 640.
byte in min tl1000s rakt av...alla jag känner tyckte jag va :kocko dom åkte nämligen saker med 100+ hk.
(tycker fortfarande jag e :kocko men får snart över en kompis)
tyckte de verka kul o prova. sommarn, gick vinter kom, jag fick flickvän. tänkte då att man skulle skaffa nå skjutsvänligt. vart en cbr600. den fick duga. men hela tiden kändes de i kroppen att jag vill ha en motard igen.
våren 2004 kom. hade lyckats dratt på mig nå djäkla virus i balansnerven så den sommarn vart de inte mycke åka(200mil cbr) spara lite pengar under sommarn o så.
sen vart suget för stort, jag vart motard tokig..en offroad skulle köpas in så att man senare skulle kunna köpa nå 17" till.
kika på en xt från 87..men nja tänkte jag..
slängde iväg ett skambud på en xr600. o till min förvåning så gick han med på de....följde med ett par prima vintersulor, jaha tänkte man då får man prova de å .
o gissa om de va kul.
2veckor efter hämtn så hitta jag ett par motardsulor till den. orginalnav..gissa om man ringde snabbt.
6 papp senare så var dom mina :) .
man har nu gått o längta hela vintern lång.

andra dagen i år som jag tar ut motarden i jakt på rolig lek.
solen skiner, tjejerna börjar klä av sig :tuttar
jag har kuligare än nånsin.
känner ni de grabbar?!

dagens åkning:
fiskörde ca 30 min tills jag hitta lämplig ställe o öva bakhjulsåkning på, har alltid sugi på de men idag va min dag :rock
öva o öva o öva. jag va djäkligt nära balansläge nu..hade jag växla eller dratt upp den lite till så hade de gått vägen.
mycke bättre än jag nånsin vart.
känner inte av så mycke av balansjoxet man fick förra våren ,så nu går de rakt :hihi
överraska ett par bilar o en goldwing idag med bakhjulskörning med sladd! öhh :va
har jag gjort de ultimata tricket? :rofl .
skulle svänga höger i en korsning. upp på baken o får en fet sladd mens jag svänger o åker på baken.

varför händer alltid dom snyggaste grejerna mig när jag minst annar de...misstänker att de beror på att jag suger :lol

min tjej säger att jag e bäng men klart grabben ska ha ett intresse.
jag tycker jag själv e :yoparty

ps ville bara skriva av mig...

från idag:

Bifogat

• Bild(16).jpg
    Bild(16).jpg
    68.3 KB · Visningar: 137
Last edited:
:D
Våren locker fram de mest oanade känslorna i oss alla!
Tyvärr kör jag själv oreggat nu, men man har ju testat på *host* avlysta vägar...

Ska du inte haka på mig och Olle ned till Åland då?
Vi kör ju ändå förbi... :tummenupp

jesseboy skrev:
:D
Våren locker fram de mest oanade känslorna i oss alla!
Tyvärr kör jag själv oreggat nu, men man har ju testat på *host* avlysta vägar...

Ska du inte haka på mig och Olle ned till Åland då?
Vi kör ju ändå förbi... :tummenupp

kanske om man blir bättre men nu suger jag även på bankörning..
ska känna på lite bana med denna först..
fortsätter de såhär får man skaffa nåt ready 4 race oså :tummenupp

ozeo skrev:
känner ni? känner ni grabbar?! det e vår i sundsvall!!!

undra vart mitt motard intresse komma ifrån
har aldrig åkt cross/enduro innan, aldrig ens sutti på en förän sommarn 2003, då köpte man en ktm 640.
:

Jag vet vad du menar, ja har tok sug efter att åka. Ja sålde min cbr idag o vill åka motard. Läs min tråd duke mod o hjälp mig köpa rätt !!! :huvet

Micke-cbr600 skrev:
Jag vet vad du menar, ja har tok sug efter att åka. Ja sålde min cbr idag o vill åka motard. Läs min tråd duke mod o hjälp mig köpa rätt !!! :huvet

jo såg den..den 1a verka hyfsad :tummenupp
den andra oså iofs :hihi

Jag känner igen känslan, jag var aldeles nyss ute å körde en sväng med husan i staan!

Det är något speciellt med husa ändå, det ruskar till när man vrider på gasen och det skjuter eld när man slår av, mycket vackert i det norrländska nattmörkret!

Kalla mig poser! För det är jag ;)

*Edit, man måste inte vara bra på köra bana för att köra bana ;D Bara träna träna! Det lär väl va en hel del duktiga förare på Åland som kan lära ut också!

OlleR skrev:
Jag känner igen känslan, jag var aldeles nyss ute å körde en sväng med husan i staan!

Det är något speciellt med husa ändå, det ruskar till när man vrider på gasen och det skjuter eld när man slår av, mycket vackert i det norrländska nattmörkret!

Kalla mig poser! För det är jag ;)

*Edit, man måste inte vara bra på köra bana för att köra bana ;D Bara träna träna! Det lär väl va en hel del duktiga förare på Åland som kan lära ut också!

kanske ti nästa år..e sugen på en cr 500 motard :yoparty
nån som vet hur man enkelt ska koppla upp en hoj..e de in me kopplingen full gas o släppa som gäller eller säger kopplingen upp sig inom en månad då? :hihi
kör bara power whelies nu..men de gå inte på 3an riktigt.

Finns en massa wheelie-trådar här, sök på det.
jag är kass på baken men brukar ändå klara det sisådär, har dock svårt för att koppla upp den pga det du säger, känns som om man massakrerar kopplingen. Men som sagt, sök, det finns en del bakhjulstrådar, en del bra. Jag vat inte om jag kommer att lära mig kopplingsvarianten dock...
Så då ha jag en ursäkt för att jag suger... :rolleyes:

ozeo skrev:
kanske ti nästa år..e sugen på en cr 500 motard :yoparty
nån som vet hur man enkelt ska koppla upp en hoj..e de in me kopplingen full gas o släppa som gäller eller säger kopplingen upp sig inom en månad då? :hihi
kör bara power whelies nu..men de gå inte på 3an riktigt.
Det är bara att lära sig att tajma gungning, ryck och gaspådrag ordentligt. Kunde mecka upp min 450exc på 5an med 15/45 drevning.

jesseboy skrev:
Finns en massa wheelie-trådar här, sök på det.
jag är kass på baken men brukar ändå klara det sisådär, har dock svårt för att koppla upp den pga det du säger, känns som om man massakrerar kopplingen. Men som sagt, sök, det finns en del bakhjulstrådar, en del bra. Jag vat inte om jag kommer att lära mig kopplingsvarianten dock...
Så då ha jag en ursäkt för att jag suger... :rolleyes:
Personligen blir jag bara mongo av att använda kopplingen, speciellt på dessa maskiner. Känns som om de e bättre å studsa upp den med fjädringen då! På husan går det kanon även på 5an

Fast då är jag som ovanstående talare säger sig vara, ingen kanon-2km-åkare

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back