Känner mig som värsta n00ben som måste fråga detta ang bromsbelägg.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
tänkte beställa belägg från grevens, och där står det att priset avser per sida. dvs 1 artikel i varukorgen är lika med 2st belägg á 400:-. men jag antar att jag ska beställa 2 artiklar av samma så att jag får 4 belägg? (rätt punchigt tycker jag, borde vara bättre att de skrev typ 800:- för ett helt kit, för vem fan byter bara belägg på ena sidan?)

har jag fattat det hela rätt?

Kör du bana eller landsväg?
Oftast är original belägg de bästa för all körning om du inte kör idiotfort på bana!
Bara ett tips, kolla inte bara på priset:)

Oftast är original belägg de bästa för all körning om du inte kör idiotfort på bana!

Helt rätt. jag mailade greven mina preferenser igår och fick svar vad som var bäst för mig. och det var ju de som var billigast som tur var. vart mest konfunderad på det här med "priset avser per sida".

Micke™;5554698 skrev:
Helt rätt. jag mailade greven mina preferenser igår och fick svar vad som var bäst för mig. och det var ju de som var billigast som tur var. vart mest konfunderad på det här med "priset avser per sida".

Finns vissa hojar med enkelskiva som har samma ok och därmed samma belägg.

nu har jag inte handlat belägg därifrån, men då menar dem alltså en uppsättning per bromsok.

kanske praktiskt, ganska ofta slits ju innerbeläggen mer än yter....

eller så passar samma belägg ok som sitter på hojar med bara 1 ok.
behöver inte vara svårare än så.
Dem flesta tillverkare om jag minns rätt har alltid packeterat mc-belägg per ok.

som sagt. jag är har inte varit med så pass länge i denna värld för att hajja detta. :D men det är ju som Breiz skrev. jag ska ha två uppsättningar, dvs 4st belägg totalt. borde vara nån autogrej på sidan som byter pris osv beroende på om man har två skivor eller inte.

Köp från england istället halva priset med frakt jämfört med sveriges priser

Jag har börjat byta till rejsbelägg på bandagarna. Får till och med bromsarna på min gamla R1:a att fungera som man tycker dom alltid borde göra. Och jag kör inte idiotfort, bara ganska sisådärfort. Var en liten aha-upplevelse att trycka till lite på bromsen och ställa sig på framhjulet i 100 knyck när gubben framför valde en ovanligt tidig bromspunkt. Den brukar inte bete sig så med de vanliga beläggen iaf...

som sagt. jag är har inte varit med så pass länge i denna värld för att hajja detta. :D men det är ju som Breiz skrev. jag ska ha två uppsättningar, dvs 4st belägg totalt. borde vara nån autogrej på sidan som byter pris osv beroende på om man har två skivor eller inte.

Det är inte lätt att hålla rätt på alla begrepp inte, det är ju lätt att tänka att man köper ett "komplett" paket för man byter ju alltid på 2 sidor, men så finns det ju hojar som någon skrev, med enkelskiva också !

Handla nu från greven och få bra skit och grym support utan tjafs! Han är seriös och säljer inte på dig skit du inte behöver.

Lånar tråden lite.
Jag vill uppgradera bromsarna på min hoj lite från orginal "helt ok" till "bra".
Funderar på stålspunnet och andra klossar. Finns det klossar som biter bättre men inte kräver racetempo för att funka?

Har för mig att dessa klossar heter nåt specillt? Skirade... Skiktade... Sintrade... Eh ja vet inte.

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup