Bj.O.rn skrev:Tokig!
din insprutning kan inte ändras utan dator/programvara eftersom mappen ligger i ett flashminne (inget chip alltså)
Eventuellt kan en co-justering hjälpa lite (vilket alla handlare har/ska ha utrustning för) men jag skulle nog rekomendera en om-mappning å då är det bara FIM's grejjor som funkar, vad jag fattar så är det bara Biscaya som har programvara till det. Annars blir det powercommander.. dyrare..
Luftfilterlocket kostar inte så många spänn som orginaldel förresten..
Och nej, ingen lutftrycksmätning i luftburken på duccarna, givaren får tuppjuck pga tryckvågorna så datorn blir konfys.. man mäter atmosfärstryck istället..
/B
Okay, FIM? Vad är det? Är ny på Ducati asså. (Återfallsmotorcyklist)
Läste i senaste AoMC att en Powercommander mappning skulle gå lös på 2-2500 spänn, inklusive körning i bromsbänk.
Sen vad gäller "Duke"s inlägg:
De bytte inget mer än burk o ljudförstärk? Om man kikar i Ducces egen katalof följer det ju med chip vad jag förstått. Eller har jag helt missuppfattat det hela? Kanske bara extra tillbehör för mer krydda?
Det skulle vara kul att veta hur Ducces egen "trim" luftburk ser ut. Om nån har mjöjlighet får vedebörande gärna skicka med en bild på den.
Tack för svaren!!
Mvh Roger