Känner insprutningen av ändringarna?

Bj.O.rn skrev:
Tokig!

din insprutning kan inte ändras utan dator/programvara eftersom mappen ligger i ett flashminne (inget chip alltså)

Eventuellt kan en co-justering hjälpa lite (vilket alla handlare har/ska ha utrustning för) men jag skulle nog rekomendera en om-mappning å då är det bara FIM's grejjor som funkar, vad jag fattar så är det bara Biscaya som har programvara till det. Annars blir det powercommander.. dyrare..

Luftfilterlocket kostar inte så många spänn som orginaldel förresten..

Och nej, ingen lutftrycksmätning i luftburken på duccarna, givaren får tuppjuck pga tryckvågorna så datorn blir konfys.. man mäter atmosfärstryck istället..

/B

Okay, FIM? Vad är det? Är ny på Ducati asså. (Återfallsmotorcyklist)
Läste i senaste AoMC att en Powercommander mappning skulle gå lös på 2-2500 spänn, inklusive körning i bromsbänk.

Sen vad gäller "Duke"s inlägg:

De bytte inget mer än burk o ljudförstärk? Om man kikar i Ducces egen katalof följer det ju med chip vad jag förstått. Eller har jag helt missuppfattat det hela? Kanske bara extra tillbehör för mer krydda?

Det skulle vara kul att veta hur Ducces egen "trim" luftburk ser ut. Om nån har mjöjlighet får vedebörande gärna skicka med en bild på den.

Tack för svaren!!

Mvh Roger

FIM= fuel injected motorcycles, Australien. Duane har fipplat med Marellis insprutningar sen 851-tiden, bor ute i bushen utan fast elanslutning så han kör ett elverk när han behöver ström, allt enligt Ian Drysdale :)

http://www.fuelinmoto.com.au/

2500-3000 spänn, inkluderar det själva powercommandern? den kostar väl mer än så eller?

"vässburken" är ett uppkapat lock och ett K&N filter, var i alla fall så förr på förgasartiden.. ducati performance-katalogerna finns att ladda hem från www.ducati.com som pdf'er med bilder å allt..

/B

Bj.O.rn skrev:
FIM= fuel injected motorcycles, Australien. Duane har fipplat med Marellis insprutningar sen 851-tiden, bor ute i bushen utan fast elanslutning så han kör ett elverk när han behöver ström, allt enligt Ian Drysdale :)

http://www.fuelinmoto.com.au/

2500-3000 spänn, inkluderar det själva powercommandern? den kostar väl mer än så eller?

"vässburken" är ett uppkapat lock och ett K&N filter, var i alla fall så förr på förgasartiden.. ducati performance-katalogerna finns att ladda hem från www.ducati.com som pdf'er med bilder å allt..

/B
Enligt tidningen AoMC o som jag förstod det så får du en komplett ny mappning av motorns styrning för den summan. Hos ett "PowerCommander Center" Jag tolkar det som att allt ingår då. Du får förstås inte med PowerCommander prg o tillbehör. En färdig sån kosta runt 5000 spänn tror jag.
Bara ett nytt styrprg.

Ska kika på Ducces hemsida. Kan säga att jag kört lite jämförande (amatör på gatan) tester med o utan uppkapat lock. Jag föredrar lätt uppkapat. Betydlig skillnad i varvvillighet, acc o toppfart.

Mvh Roger

Väldigt trevlig kurva att se. Utan lock numer då alltså...
Verkligen kul att hitta nån som kunde lite om Ducce motor härinne

Men var tusan hittar jag länken till Performance katalogen?
Känner mig lätt tjatig nu. Sorry. 12 timmars jobb idag, så man ser väl inte rätt på sidorna man letar. :3freak

Kanske bättre imorrn.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...