Kännbara straff

• Thread starter Thread starter VBK
  • Start date Start date

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Skärpta straff för kaninplågare
Hovrätten skärper straffen för fyra unga män som i tingsrätten dömts för djurplågeri. Männen plågade ihjäl kaniner i Stockholm och tre av dem döms nu till fängelse i sex, fyra och tre år. Den fjärde mannen bötfälls.

Stockholm. Fyra unga män som i tingsrätten dömts för djurplågeri har fått sina straff skärpta i hovrätten, skriver dn.se. Männen plågade ihjäl två kaniner i ett skogsområde och i en källare i södra Stockholm. En kanin brändes levande och den andra stampades till döds medan en hund hetsades mot den. Händelserna filmades av männen.

Svea hovrätt har nu skärpt männens straff till sex, fyra och tre års fängelse. Den fjärde dömdes till dagsböter, som hovrätten nu också har höjt.

TT

Eh, ok? Missförstå mig väldigt rätt nu; Man kan våldta en stackars ensam tjej och få knappt 4 års fängelse i bästa fall (från samhällets sida sett då) men man kan bränna ihjäl en kanin och få 6 år!?
Jag menar absolut inte att straffen är för hårda, enligt mig så har dessa individer förbrukat sin rätt till ett normalt liv och återigen enligt mig själv så kan de lika gärna bränna upp dessa människor.
Men något är galet i Svea rike när detta sker, att man utdelar straff i likhet med dessa medan man ibland ger gärningsmannen en oral reprimand och sedan ett "jobb" där de ska tillbringa några timmar ute i samhällets tjänst, obetalt.

Sjukt är vad det är.

tack!
Hade det vart sex år för kaninplågeri men 3-4 år för grov våldtäkt hade jag blivit förbannad! :D

Tänkte väl, som sagt så vore något jävligt galet annars. Fast det hade klart varit mer rätt med år istället för månader... Om de bara kunde betala för sitt uppehälle i fängelset vill säga så vi slipper stå för den notan.

Jag tycker att i såna här fall borde rätten agera lite förebyggande och döma dom till nån form av vård tills dom anses friska och sen nåt straff efter det. Det är ju sjuka människor som gör sånt här och riktiga psycho killers börjar väl oftast smått och arbetar sig uppåt. Bättre att försöka upptäcka såna så tidigt som möjligt och ge dom vård istället för att vänta tills dom har mördat nån.

Jag tycker att i såna här fall borde rätten agera lite förebyggande och döma dom till nån form av vård tills dom anses friska och sen nåt straff efter det. Det är ju sjuka människor som gör sånt här och riktiga psycho killers börjar väl oftast smått och arbetar sig uppåt. Bättre att försöka upptäcka såna så tidigt som möjligt och ge dom vård istället för att vänta tills dom har mördat nån.

Eller så skippar man fjanteriet och skickar dem till Kina för avrättning :tummenupp
Vi har så mycket människor med fel i huvudet ändå och med tanke på jordens överbefolkning så bör man ju se över vilka som är värda att ha kvar osv. Bara en tanke så där, jag är inte humanist och bryr mig således icke om det mänskliga värdet.

:5sure : Eyy mannen va sitter du inne för??

:crash : Jag eldade upp en kanin..

Sen hoppas jag dom Får en mycket tung period i finkan...

Eller så skippar man fjanteriet och skickar dem till Kina för avrättning :tummenupp
Vi har så mycket människor med fel i huvudet ändå och med tanke på jordens överbefolkning så bör man ju se över vilka som är värda att ha kvar osv. Bara en tanke så där, jag är inte humanist och bryr mig således icke om det mänskliga värdet.

Jo, men eftersom det ska så mycket till för att ett sånt förslag skulle gå igenom så känns det ju inte särskilt realistiskt. Lite som att fylla deras pungar med taggiga dynamiter och knuffa dom utför en klippa. Det vore säkert roligt men eftersom det aldrig kommer att hända så blir nåt sånt lite meningslöst att diskutera.

Vad skall dom som sysslar med bombrepor få.
Som dessutom lägger upp en film som visar vilken idiot han är.
Och dessutom tror att alla skydd dom har på sig skall hjälpa.
Är avliva ett alternativ?
Det finns alltid människor som inte lyckats tända ljuset.
Var går gränsen?

Lite OT men öl kanske gör att jag också skall ge fan i och svara
i sådana här inlägg.

Jo, men eftersom det ska så mycket till för att ett sånt förslag skulle gå igenom så känns det ju inte särskilt realistiskt. Lite som att fylla deras pungar med taggiga dynamiter och knuffa dom utför en klippa. Det vore säkert roligt men eftersom det aldrig kommer att hända så blir nåt sånt lite meningslöst att diskutera.

Sant :( Taggig dynamit hade varit något, det låter illavarslande bara i första stavelsen :brinnerup

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park