Känguru och krokodil

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag är lite sugen på att testa att laga till känguru eller krokodil, för att se om jag kan få det ätbart. Nån här som vet var man kan få tag på färskt kött av de typerna här i landet? :D

I Hästveda kan du få tag på krokodil har jag för mig i alla fall. De har det mesta, inte omöjligt det finns känguru med.

I Hästveda kan du få tag på krokodil har jag för mig i alla fall. De har det mesta, inte omöjligt det finns känguru med.

Jag får åka dit och undersöka saken då.
Det ser ju till och med ut att bli en intressant omväg på någon av mina resor till HBG. :D Perfa!

Last edited:
Jag har käkat både känguru, krokodil, elefant, struts och en massa andra spännande köttsorter. Samtliga smakade alldeles utmärkt:tummenupp

Inte det nej:D Men haj, sköldpadda, orm, skorpion för att nämna några till:)

Eller nja, visst har man bitit på någon läppflaga och liknande så rent tekniskt har man väl käkat människa... Dock ej biff:gnissla

Jag har käkat både känguru, krokodil, elefant, struts och en massa andra spännande köttsorter. Samtliga smakade alldeles utmärkt:tummenupp

Jag har med gjort det. Och andra udda saker. Jag har ju däremot hört att känguru och krokodil ska vara lite svårt att få till bra. Och det är ju en utmaning som bara sitter där och stirrar mig i ansiktet. :D
Känner en gubbtjuv som kan laga till grävling så det blir gott. Men det är överkurs. >.<

Inte det nej:D Men haj, sköldpadda, orm, skorpion för att nämna några till:)

Eller nja, visst har man bitit på någon läppflaga och liknande så rent tekniskt har man väl käkat människa... Dock ej biff:gnissla

Om det räknas att jag testade att skära en liten bit ur ena armen på sig själv och åt upp så har jag ätit människa. :D
Satan vad dumheter man hade för sig för. >.<

Känner en gubbtjuv som kan laga till grävling så det blir gott. Men det är överkurs. >.<
Jag har provat att flå en grävling och garva skinnet en gång! Dock var jag inte säker på hur länge den legat där i diket, så jag tillagade den aldrig...:gnissla

Mitt lokala Maxi har en stor frys med exotiskt kött; zebra, struts, vildsvin, pytonorm och säkert både känguru och krokodil om minnet inte sviker mig.

Fast då är det fryst kött, inte färskt.

känguru kan nog vara ok (om det inte smakar råtta dvs) men krokodil har jag ätit i Kenya och det var en väldigt tråkig mix av fisk och kyckling med mycket brosk i. Ingen höjdare alltså.

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan