Kändisar på MC...?

Har något minne av att hon fick en Harley av Runar vid något tillfälle.
(Misstänker dock att den betalades med hennes pengar då jag aldrig riktigt förstått vad Runar gör.)

Om jag inte minn alldeles fel så har Blossom Tainton vid något tillfälle haft en Triumph Scrambler

Paul Tilly, "Ulf" i Ica-reklamen träffade jag i en hojaffär när han köpte en hjälm så jag antar att han kör hoj.

Är inte den där gubben bakom också lite känd?
Han är ju dock inte svensk ;) Det är väl å andra sidan knappt Ann Margret heller egentligen... :hihi

Mitt bidrag till listan: Leif Goldkuhl, även känd som "kickin' Kenneth" från Kenneth and the Knutters.

Bodde granne med Vesa ett tag.
En gång när Arto Nyqvist skulle uppträda på Mantorp bodde han hos Vesa,
Rätt sent på natten skulle det tränas på bakhjulsåka och toffelåka :hojraket
Snart 40 år sedan så det är nog förlåtet nu.

Åkäj, nästan 100 (103, typ) på att jag för en massa somrar sedan såg Micke Rickfors i Visby på en Harry Davidson. I sällskap med Mats Ronander på en trike av samma märke. Vilket jag tolkade som att den senare antingen inte har A-kort, eller uruselt balanssinne. Eller bådadera...

Så vingarna Micke skulle köpt för pengarna var alltså inga Honda-vingar, med andra ord.

Åkäj, nästan 100 (103, typ) på att jag för en massa somrar sedan såg Micke Rickfors i Visby på en Harry Davidson. I sällskap med Mats Ronander på en trike av samma märke. Vilket jag tolkade som att den senare antingen inte har A-kort, eller uruselt balanssinne. Eller bådadera...

Så vingarna Micke skulle köpt för pengarna var alltså inga Honda-vingar, med andra ord.

Jag har sett Ronander vingla rätt rejält några gånger, redan utan motorcykel - så det hänger säkert på just balanssinnet.

Jag sprang på Casper Janebrink(?) från arvingarna på statoil i Enköping då han tankade sin nightrod.

Fnissar fortfarande lite då jag tänker på alla de som kör HD för machostämpeln och så glider en dansbandsmedlem upp på en:hihi

Har en dekal på en av mina hjälmar; ”Lasse Berghagen kör H-D”
Men det gjorde han aldrig! Han körde Honda 350 4-pip. I alla fall satt han på en sådan i en annons på 70-talet. Med Knytkofta om nån kommer ihåg dom.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back