Käkat en möglig Gorbys

Jag tror att hållbarhetsdatumet på dem är om de är frysta.

Hoppas du inte får några men av det...men jag kan inte låta bli att le lite åt dig. :)

Mögel... :yoparty Var det inte mögel som de fick fram penicilinet av (stavfel???)!!!
Fan!!! Du kommer aldrig ha känt dig friskare... :zpy
:yoparty :yoparty :yoparty

loop skrev:
Mögel... :yoparty Var det inte mögel som de fick fram penicilinet av (stavfel???)!!!
Fan!!! Du kommer aldrig ha känt dig friskare... :zpy
:yoparty :yoparty :yoparty

Faktum är att jag känner mig oerhört stark och frisk.
Funderar på att hoppa från fönstret, jag tror mig kunna flyga!

Va? Hallå!! Vad sa du?? :huvet
Det är någon fler här!! :fyllisar
Jag måste handla fler gorbisar...gamla...

Blade skrev:
Jag tycker det skall bli kul att träffa dig igen oxå på festen! :fyllisar
Jag kan bjuda på en Gorbis!!

Jepp, blir kul å ses igen fast jag tror jag avstår Gorbysen :)

Jag kanske kan få en öl istället?

hahahha... ja ni.. va säger man ?? Ja nu e de väl inte nån större fara att äta lite mögel, de är ju skillnad på mögel o mögel, de är inte samma mögel i maten som det är i husen som blir vattenskadade.. det finns ju odlag mögel åxå, grönmögelost mm...

antagligen va maten felmärkt eller nåt .. felförvarat kanske ?
Är man orolig över nåt man får i sig, ring giftinformationscentralen.. dit kan man komma genom telefonkatalogen , nummret står där .. dom är otroligt bra att ha, vi använder åxå oss av dom när vi inte vet... dom har listor på tusentals preparat , allt från droger , till industriella vätskor.. och vad man bör tänka på, om det är frätsamt, eller skadligt på andra sätt.
Men mat ska hettas upp ordentligt för att döda alla bakterier, minst till 60 grader. Det finns ju organismer i mat, och vid förrutnelseprocessen så kommer dom till liv kan man säga. Kött är levande , fast de är dött !!
Kyckling är ju nåt man ska vara väldigt noga med att de är tilllagat ordentligt, för det kan jag lova er, att Salmonella , det vill ni inte ha !! då snackar vi magsjuka i flera veckor... inlagd på infektionsklinik i värsta fall.

att dina levervärden va lite höga.. det tror jag att orsaken ligger i att nåra för många pilsner har gått i ... =) har svårt att tro att en halv Gorbys skulle ge detta. oavsett om den va grön.

ambulans skrev:
Salmonella , det vill ni inte ha !! då snackar vi magsjuka i flera veckor... inlagd på infektionsklinik i värsta fall.

Kan säga att Salmonella...det vill ni verkligen inte ha. Det var inte speciellt kul. Hade det för 3 år sen, och hade det i 7 veckor. Uä!! :arsele

John skrev:
Kan säga att Salmonella...det vill ni verkligen inte ha. Det var inte speciellt kul. Hade det för 3 år sen, och hade det i 7 veckor. Uä!! :arsele
Shit! Va åt nu för något? :va En hönsfarm? :tungan

ambulans skrev:
1. Men mat ska hettas upp ordentligt för att döda alla bakterier, minst till 60 grader. Det finns ju organismer i mat, och vid förrutnelseprocessen så kommer dom till liv kan man säga. Kött är levande , fast de är dött !!

2. Kyckling är ju nåt man ska vara väldigt noga med att de är tilllagat ordentligt, för det kan jag lova er, att Salmonella , det vill ni inte ha !! då snackar vi magsjuka i flera veckor... inlagd på infektionsklinik i värsta fall.

1. Helst 72 graders kärntemperatur. Vid 72°c avdödas de flesta bakterier.

2. Eller också har man inga direkta sympton eller mår dåligt fastän man är sjuk. Det är inte alltid man ens märker om man blivit salmonellasmittad.

Last edited:
Penguin skrev:
1. Helst 72 graders kärntemperatur. Vid 72°c avdödas de flesta bakterier.

2. Eller också har man inga direkta sympton eller mår dåligt fastän man är sjuk. Det är inte alltid man ens märker om man blivit salmonellasmittad.
72 grader i 15 sekunder, men det tar INTE bort alla toxiner

Inte toxinerna nej, men förhoppningsvis ska det inte finnas några toxinbildande bakterier i käket! :tummenupp

Penguin skrev:
Inte toxinerna nej, men förhoppningsvis ska det inte finnas några toxinbildande bakterier i käket! :tummenupp
Mögelsporer kan ge toxiner och dom är inte lätta att ta kål på.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show