Käkar däck :(

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Undrar helt enkelt av er hojbröder och systrar hur länge ni kan nyttja era däck, och vad ni kör på.
Monterade Metzeler M1 i höstas.
Bakdäcket är nu helt slut detta efter 150mil.....:gnissla
Förmodligen har jag lite för brutal gashand, men 150 mil???
Funderar på att sätta dit Michelin pilot power nu.

ligger väl på ca 750mil på mina däck varav jag kört ca 600 själv iår. Ska nu byta till Michelin Pilot Raod 2ct.

Pilot power höll ca 200 mil för mig. Du får nog gå på road för hållbarhet.

har också M3. Räcker bra länge på gata

oj...

Körde ett pilot road bakdäck minst 1000 mil. varav 200mil på autoban med snitt fart 160km/h

Däcket efter körde jag 350mil innan jag sålde hojjen och det var inte märkbart slitet.

Mitt framdäck gick 1500mil och det var mönster kvar

Har bara kört Thundern med olika michellin-däck. Bak håller ca 600 mil om man ska byta innan det blir för klent mönster. Fram håller drygt 1000 mil. Men jag kör ej särskilt hårt.

Mitt bästa tips för dig att få ut mer mil ur däcken är att montera en dämpare på gashanden.

Ett däck slits ca 4 ggr snabbare i 120 km/h än i 70. Inte svårt att förstå de då försvinner snabbt vid >200 km/h...

Jo jag håller med föregående talare Pilot Road ska du ha om du vill ha milen i däcket......:tummenupp:yoparty

Metzeler M1 är ju urgamla, de har väl inte tillverkats sen 2006?

Jag körde M1 på min gamla Mille, framdäcket höll i en evighet - mer än 1000 mil och mer än så vet jag inte :) - och bakdäcken höll ungefär 500 mil styck.

Kolla ditt däckstryck... Lite mer mil borde du få ut även med en väldigt okänslig gashand.

Saknar lite info. Är det ban mil? Är det platt eller sidorna som är slut? Mycket bakhjulsåka? Mycket "fullgas" accelerationer? Däckstryck? Pillat på fjädringen?

Om jag bara antar att det är 150 gatmil med lite full acc, lek och bakhjulsåka och ändå är bakdäcket slut då är det nog som nämnts att ditt däckstryck är felaktigt alt, bakfjädringen helt felinställd (dock borde det nog inte äta upp ett däck på 150 mil, men som sagt beror på hur man kör säkert oxå)

Slitage

Jag har kört avon storm och fått ut på dom fyra sista däcken, 521,313,481,404 mil. Det beror lite på hur man gasar. När jag fick ut 521 var jag på lofoten på touring, därför lite mer mil. Har på nu Michelin pilot road 2 ct. och fått ut 405 mil och har nästan 2 mm kvar. Jag slängde på ett Bridgestone BT 020 innan helgens 318 mil till trollstigen, dom verkar hålla bra. Nu blev det inge gasa där pga mycket trafik o rädsla för norska fortkörningsböter. Ska gasa ut 2 ct däcket och sedan på med bt 020 igen sedan. Ska bli skoj att se hur mycket man kan få ut.

150 mil lät verkligen inte mycket:va

vad har folk för hockey puckar till däck? mina bakdäck håller aldrig längre än 350-400mil.

senaste 2 åren har jag kört med Dunlop Sportmax D208 och qualify och Pirelli Supercorsa

Mitt D208 bakdäck höll 500mil, men bytte när sprickor och korden tittade fram...Satte på ett D208 RR nu, får se hur långt det håller. Iallafall mindre än 500mil är säkert.

Jag körde Pilot Power 2ct förra säsongen...höll ca: 500 mil inkl. två bandagar...Pendlar mycket med hojen (16 mil per dag) så tyvärr slet motorvägen en hel del på mittsektionen...

Tycker däcken har funkat bra annars, har inte fått några lömska släpp...litar på dom på bana. Har nu monterat likadana nya!

Kör med 35 psi i kalltryck, både fram och bak.
Bakdäcket nöts enbart i mitten.
Köpte dessa M1:or från MC däck online ifjol på sensommarn.
Felet är att jag tenderar köra lite fort . Accar gärna och ofta :)
Nån som köper däck från Hojdäck.se?
Dom har verkligen bra priser iaf.
1368 spänn för ett pilot power.
Har de snabba leveranser?

Kommer inte ihåg hur fort det gick där när jag beställde sist, men det blev nåt tjall på mn order, deras dator som buggade lite tror jag.
Då ringde dom upp mig o grejade all info via telefon så att det skulle bli skickat.

Verkar vara riktigt bra folk där.

My god, ska jag gå på maxxis michelin eller dunlop??
Blir nog att läsa tester detta.

För lite bak för gatbruk, gå upp på 40-42 PSI (eller ungefär 2,8-2,9 kg)

Hojdäck funkar bra, leverans på ett par dagar. Maxxis är billigare och fan vet om jag inte tycker de är bättre än vanliga Power iom det. Funkar bra både på Kullen och i regnvåta rondeller. Men är inte lika fränt att ha på hojen :rolleyes:

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back