Käka kaffe?

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
God kväll, dagens frågeställning har att göra med kaffe.

Nu är det såhär att jag befinner mig i en period av lite sömn och mycket att göra, då har jag tagit till mig att koffein är bra ibland.

Då jag inte har lust att dricka 3-4 koppar kaffe varje eftermiddag för hålla mig igång till midnatt ++ så undrar jag om man kan knappra kaffe (!)? Jag har ingen lust äta koffeintabletter, men det borde väl gå att äta kaffe så som det är, eller då kanske kroppen inte kan ta upp koffeinet? Någon kunnig inom anatomi eller kaffeätande?

Dagens middag bestod av lite yoghurt och 3-4 koppar kaffe.. och lite råa makaroner. :tummenupp

Jag har en bekant som testade ovan nämnda 'trick'.. Han rekommenderar det nog inte. ;)

NEJ! Ät inte kaffe.

Vad är det för skillnad på att äta koffeintabletter vs äta kaffet?? Förutom att det är så väldigt mycket enklare med tabletterna?

Sockerfri Red Bull! :tummenupp Och ordentlig middag... :3freak

Flamma77 skrev:
Vad är det för skillnad på att äta koffeintabletter vs äta kaffet?? Förutom att det är så väldigt mycket enklare med tabletterna?

Sockerfri Red Bull! :tummenupp Och ordentlig middag... :3freak

Hum, det är det jag undrar..

Hittills hare vart varva upp med kaffe tills man får allt gjort som ska göras, sedan varva ned med nån pilsner så man kommer i säng rätt tid.. men som sagt vore ju kanske bra minska på vätsketillförseln. :va

Du behöver ju inte äta kaffet, du kan ju bara tugga det, det borde gå rakt ut i blodet precis som snus.

Det kommer nog att smaka ganska beskt så du får nog ta o tugga det med ett par sockerbitar :hihi :dummer

Mät upp 1 deciliter kaffepulver och sen är det bara att börja käka, jag gör detta varje dag :rolleyes:

Skriv här sen om du tyckte det var gott... :tummenupp

Käkade kaffe i ren desperation för nått år sen sköljde ner med lite mjölk..det fanns grunder till detta, då jag inte skulle göra det frivilligt men jag kan säga att det smaka förjävligt, men om jag ska va ärlig gav det mig ändå energi på nått sätt :3freak

Villee skrev:
Hum, det är det jag undrar..

Hittills hare vart varva upp med kaffe tills man får allt gjort som ska göras, sedan varva ned med nån pilsner så man kommer i säng rätt tid.. men som sagt vore ju kanske bra minska på vätsketillförseln. :va

ehh...varva ner med en pilsner för att kunna sova?
:tummenupp

du ska nog inte oroa dig över att käka koffeinpiller, det är nog större varning på att behöva alkohol för att kunna "varva ner"

sorry!

///P

Hehehe!!! ja du var då mig en konstig kille du!!!! knarka istället då LSD då behöver du nog inge kaffe sen på ett par dagar och ingen sömn heller skulle jag kunna tänka mig hehehe

Pank skrev:
ehh...varva ner med en pilsner för att kunna sova?
:tummenupp

du ska nog inte oroa dig över att käka koffeinpiller, det är nog större varning på att behöva alkohol för att kunna "varva ner"

sorry!

///P

Hehe neh, menar i stil med en pilsner efter middan eller till middagen, högst vanligt även om jag ibland lägger den närmare sömnen än middagen och inte ofta man gör det heller.

Tänkte inte heller käka massa kaffe, men i stil med 'kaffeprilla' som nån sa hehe, måste ju testa nån gång fast kanske inte ikväll :rolleyes:

Lite konstig e man allt, lite tokerier tål livet.

Är inte koffein nu mera bortaget ur apoteket?

Jag är nästan helt säker på att nu mera är koffein tabletter borttagna från apoteket,stämmer det?,Sverige o dess fantastiska regler o lagar.Där var nån typ 2-3 st som hade dött av att stoppat i sej över 100 tabs,öh käkar man så många så önskar man troligen livet av sej.
Vet ej om de såfall går att få på recept.

Villee skrev:
God kväll, dagens frågeställning har att göra med kaffe.

Vill du inte börja med kaffe, håll magen igång så blir du inte trött. Käka riskakor t.ex. och drick vatten till. Noll kalorier fast kroppen luras att tro att "nu är det vaken-tid eftersom han äter". Sky läsk som pesten.

Ta lite effedrin. Då håller du dig vaken o "gör" vad du nu ska göra dubbelt så fort *asg*

Nää seriöst.. Helt lagligt o bruka + inga biverkningar..lite skakhänt om du tar en hel burk på en gång..men d ska du juh inte göra så.

cRoC skrev:
Baka en kaffeprilla :rofl

Det fungerar faktiskt riktigt bra att "baka en kaffeprilla"
Jobbade som bagare en sommar och det var jävligt tidiga morgnar (eller man kan kalla det sena nätter) och långa arbetsdagar. Det hände inte allt för sällan att man kom direkt från krogen till jobbet.

Vi körde stenhårt med att snusa kaffebönor. Gott och effektivt. Räcker med ett par stycken, men koffeinet kommer ut väldigt fort i kroppen. Man blir lite stirrig men man håller sig vaken iallafall

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage